וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל הפרטים שניתן להפיק מהקלטת של שליט

2.10.2009 / 11:09

הקלטת שבה נראה גלעד שליט חי ובריא הגיעה לידי ישראל. במערכת הביטחון ובצה"ל ינסו כעת לנתח את מצבו של החייל החטוף ולהפיק את כל המידע על מצבו הבריאותי והנפשי

הקלטת של גלעד שליט הגיעה לידי ישראל, וכעת במערכת הביטחון נערכים על מנת להפיק את מירב המידע שניתן להוציא מקלטת שאורכה בסך הכל כדקה. הקלטת תשוכפל ועותקים שלה יועברו לידי מומחים בצה"ל ובמערכת הביטחון.

"מאירועי עבר יש לנו ניסיון בניתוח של חומרים דומים", אמר לוואלה! חדשות גורם ביטחוני, "כשהמטרה היא לקבוע בשלב הראשון באופן חד משמעי כי אכן מדובר בגלעד, דבר שכנראה יהיה ברור ממבט רגיל בקלטת, ובשלב השני ניתוח מעמיק של התמונות: האם מצבו של שליט תקין, האם נפצע במהלך החטיפה ועוד".

מומחים ישראלים ינסו גם לנתח את דיבורו של שליט, בניסיון להסיק ממנו לגבי מצבו הנפשי. על אף הערכות כי חמאס צילם את הקלטת כשמצבו של שליט תקין, במערכת הביטחון יודעים היטב כי התקופה הארוכה בה שוהה החייל בשבי יכולה לתת את אותותיה גם בדיבורו של שליט. המומחים צפויים לשבת עם בני משפחתו של שליט על מנת שגם הם יספרו את חוות דעתם על מצבו של שליט.

במסגרת עסקאות בהם היו מעורבים שבויים ונעדרים בעבר עסקה מערכת הביטחון בניתוח ראיות הקשורות לפרשות השונות, ולעתים הוכחות שסופקו על ידי גורמים זרים התגלו כמזויפות. כך לדוגמא הגיעה לישראל קלטת שנטען שנראה בה רון ארד, אולם עד מהרה התבררו הצילומים כמזויפים. לא מן הנמנע כי בין היתר אותם הגורמים שטיפלו בפרשות העבר ייטלו חלק גם בניתוח הקלטת של שליט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully