וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשה זאת בעצמך

מירי ארביב

2.10.2009 / 10:31

גם השנה מקימים מתנדבי ארגון חברה טובה סוכות לעולים חדשים בכל רחבי הארץ, ונהנים לפחות באותה מידה כמו תושבי המקום

בארגון המתנדבים "חברה טובה" החליטו להקים שלל סוכות במרכזי הקליטה הפרוסים בכל רחבי הארץ. עבור הארגון מהווה העניין חלק מהמבצעים השנתיים, וזאת על רקע העבודה היומיומית המחברת בין מתנדבים למקומות התנדבות בהתאם ללוח הזמנים של המתנדבים. גם בסוכות השנה תתקיים הפעילות, וכל מי שמעוניין להתנדב ולקחת חלק – מוזמן.

"הרעיון הוא לשמח את העולים החדשים ולחבר ביניהם לבין המתנדבים הפעילים בארץ", אומרות מיכל שוקרון, מנהלת התוכניות בארגון וייפעה ברפל רכזת המבצע "כבר בקיץ התחלנו בהיערכות ולשמחתנו הרבה פנו בבקשה לקחת חלק במבצע מאות מתנדבים. גם היענות מצד מרכזי הקליטה הייתה גבוה ולא נותר אלא ללמוד איך מקימים סוכה. כך מצאנו עצמנו מקימים סוכה בחיפה, חדרה, אילת, באר שבע, רמלה, נהרייה, נתניה, מבשרת ציון ועוד."

נורית וסר, תושבת אילת, מספרת כי "ערב אחד שוטטתי באינטרנט ופגשתי בשמה של "חברה טובה" המחפשת מתנדבים לעזרה, ומאז אני מתנדבת באמצעות הארגון. לקראת סוף הקיץ, כאשר הוחלט על מבצע "סוכה טובה" נרתמתי לעניין ופניתי לגורמים שונים, ביניהם חיים עמר מעיריית אילת. הפנייה נשאה פרי והוא מיד אמר כי " לעולים החדשים אעשה מה שצריך והסוכה תקום אחרי יום כיפור". ואכן, למחרת יום הכיפורים הגיעו עובדי עירייה ומתנדבי "חברה טובה" עם יריעות ירוקות, סכך, ברזלים וחבלים.

כיף לכולם

את הקישוטים, הגזרות והשרשראות לסוכה הכינו העולים החדשים ביחד עם המתנדבים. כולם נהנו מאוד מהפעילות ושמחו שיש להם הזדמנות להושיט יד ולקשט את הסוכה העירונית שהפכה לסוכה משפחתית. בין המתנדבים בסוכה האילתית היו גם מתנדבים מיוחדים – עיוורים שבאו לתרום את חלקם למאמץ החברתי ולהכין בעצמם קישוטים לסוכה.

גם בסוכה החדשה שנבנתה במבשרת ציון הגיעו מתנדבים לא שגרתיים, קבוצת אוסטרלים המתארחים בארץ במסגרת IBC, אלו נוספו למתנדבים הישראלים וביחד מנו כחמישים איש שמחים.

במסגרת הפעילות הוקמו סביב הסוכה תחנות יצירה ופעילות לילדי העולים ובהן : צביעת גבס, באולינג, ציור על פנים, "מחט בערימת שחת" וכו'."הילדים הגיבו בהתרגשות ועברו בין כל התחנות" מספרים המתנדבים, "החיוך על הפנים שלהם, עשו לנו את זה ולא יכולנו ללכת הביתה.פשוט המשכנו לשמח אותם. "גם בבאר שבע היו העולים והמתנדבים מרוצים. ידענו זאת, כאשר הזמינו אותנו לשוב ולהתארח בכל יום ויום מימי סוכות" מסכם בחיוך, ערן אלוש המתנדב בחברה טובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully