וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הודו-פקיסטן: הגבול מתחמם

20.12.2001 / 9:29

הודו תיגברה כוחות לאורך הגבול עם פקיסטן; טוענת: הצעד - תגובה לתגבור דומה מעברו השני של הגבול; ראש ממשלת הודו אתמול: איני רוצה מלחמה עם פקיסטן, אך משאיר את האופציות פתוחות

הודו תיגברה אתמול כוחות במדינת פונג'אב לאורך קו הגבול עם פקיסטן. התגבור נעשה כשברקע חשש להידרדרות האזור למלחמה נוספת, בעקבות הפיגוע בשבוע שעבר בבניין הפרלמנט ההודי בניו דלהי. בבי.בי.סי דווח כי באזור הגבול נפרסו כוחות כלל חיל רגלים ושריון. גורמים במדינת פונג'אב הסבירו כי הצעד הוא "תגובה הגנתית זהירה לתזוזת כוחות דומה על ידי הצבא הפקיסטני". באיסלאמבאד, בירת פקיסטן, מכחישים את הדיווחים על תגבור כוחותיה באזור הגבול.

ראש ממשלת הודו, אטאל ביהארי ווג'פאי, אמר אתמול כי הוא אינו רוצה מלחמה עם פקיסטן, אך הוא משאיר את האופציות פתוחות. הממשלה ההודית עומדת תחת לחץ ציבורי הולך וגובר לפעול בשטחים הפקיסטניים של חבל קשמיר. האופוזיציה, מנגד, מזהירה את הממשלה מפני צעדים שיובילו למלחמה.

הודו האשימה את "ארגוני הטרור שבסיסם בפקיסטן" בפיגוע בפרלמנט, שבו נהרגו 13 אנשים – בהם חמישה טרוריסטים. לטענת ניו דלהי, שירותי המודיעין הפקיסטניים סייעו בתכנון הפיגוע. ראש הממשלה ווג'פאי דחה את הצעת ממשלת פקיסטן לשתף פעולה בחקירת הפיגוע בפרלמנט, ואמר כי הודו תעשה זאת לבדה.

ממשלת הודו טוענת כי בידיה ראיות הקושרות את הפיגוע עם ארגוני הטרור האיסלאמיים-פקיסטיניים ג'ייש אל מוחמד ולשקר אל טויבה עד כה נעצרו חשודים במעורבות בפיגוע. עד כה נעצרו כבר 15 חשודים במעורבות בפיגוע, אך לא הוצגה כל ראיה הקושרת את הארגונים לפיגוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully