וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיכה 22 שנה לפסק דין ויפוצה ע"י המדינה

גלעד גרוסמן

2.10.2009 / 2:37

בשנת 1987 תבע אדם את מקום עבודתו בגין הלנת שכר, אך מעולם לא ניתן פסק דין בנושא משום שהתיק נעלם. בית משפט השלום קבע כי על הנהלת בתי המשפט לפצותו

בית משפט השלום בירושלים הורה להנהלת בתי המשפט לפצות אדם בסך 5,000 שקלים, מכיוון שחלפו 20 שנה מאז שהגיש תביעה בבית הדין לעבודה, וטרם ניתן בה פסק דין. בשנת 1987 הגיש התובע תביעה לבית הדין האזורי לעבודה בירושלים נגד החברה בה עבד, בסך 694 שקלים. במשך כשנתיים התנהלו דיונים בתביעה, אך אלו נפסקו. בשנת 1994 הוא פנה לנשיא בית הדין הארצי לעבודה והתלונן על היעדר פסק דין בתביעה, פנייה שלא נענתה מעולם. 11 שנים מאוחר יותר, בשנת 2005, הגיש תלונה בנושא לנציב תלונות הציבור על השופטים. בעקבות הפניה התברר כי תיק התביעה בבית הדין לעבודה נעלם.

לפני כשנתיים הוגשה תביעה נוספת בפרשה, הפעם נגד הנהלת בתי המשפט. בתביעה, שהוגשה באמצעות עורכי הדין עמוס ואיתי גבעון, תבע האיש פיצוי בגובה 100 אלף שקלים בגין עוגמת נפש והלנת שכר, לאחר שבמשך 20 שנה לא קיבל את הכסף לו היה זכאי.

בית משפט השלום קבע שאכן לא ניתן פסק דין בבית הדין לעבודה וכי מדובר ברשלנות, אך ביקר את התובע על כך שלא פעל במשך שנים רבות לברר את מצב התיק. לבסוף הורה השופט לפצות את התובע ב-5,000 שקלים בגין עוגמת הנפש וב-104 שקלים נוספים עבור שכר לו היה זכאי ב-1987.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully