וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידות חדות בוול סטריט - מדד הפחד בשיא

נמרוד הלפרן

1.10.2009 / 22:07

המסחר בניו יורק נחתם בירידות שערים חדות של עד 2.5% במדדים המובילים. מדד התנודתיות VIX זינק ב-7% לרמת שיא של 4 שבועות

הפחד חוזר לשווקים: נתוני המאקרו המאכזבים שהתפרסמו היום בארה"ב משכו את המדדים המובילים מטה והצליחו להדאיג את המשקיעים בניו יורק - כאשר את המגמה השלילית הוביל מגזר הטכנולוגיה. מדד הנאסד"ק נפל בלא פחות מ-2.5%, הדאו ג'ונס איבד 2.1% ומדד 500 החברות המובילות השיל 2% מערכו.

מי שבלטה במיוחד היא מניית רדוויז'ן הישראלית שאיבדה 33% מערכה במחור עצום, גדול פי 150 ממחזורה הממוצע בוול סטריט. הצניחה מגיעה על רקע מתחרתה הגדולה טנדברג ע"י סיסקו. לצידה איבדו גם מניות מיקרוסופט, פורד ואינטל קרוב ל-3% מערכן כל אחת. חברת התעופה אמריקן אירליינס השילה 8.5% ביום מסחר אחד.

בתוך כך, מוקדם יותר נמסר כי מדד התנודתיות של וול סטריט (VIX), הידוע גם בכינויו - מדד הפחד - שכן הוא מספק אינדיקציה מסוימת לרמת הפחד של המשקיעים בוול סטריט - מזנק ב-7% לשיא של ארבעה שבועות על רקע הירידות בשוקי המניות בארה"ב. הירידות נרשמות בעקבות צמיחה מתונה מהצפוי בפעילות מגזר הייצור בארה"ב ועלייה חדה מהתחזיות במספר תביעות האבטלה השבועי, אשר חיזקו את ההערכות כי העליות בשווקים היו מופרזות ביחס לקצב התאוששות הכלכלה.

מדד VIX, הנסחר בבורסת האופציות של שיקגו, עולה ב-6.9% לרמה של כ-27.4 נקודות - רמתו הגבוהה ביותר מאז ה-3 בספטמבר. עם זאת, המדד עודנו נמוך בשיעור ניכר משיא של 80.86 נקודות שרשם בנובמבר, אך גבוה מהרמה הממוצעת של 20 נקודות ב-19 השנים שחלפו מאז השקתו.

מדד מנהלי הרכש למגזר הייצור בארה"ב ירד במפתיע בספטמבר לרמה של 52.6 נקודות לעומת 52.9 נקודות באוגוסט, מסר היום מכון המחקר Ism. תחזית הכלכלנים היתה לעלייה של המדד לרמה של 54 נקודות. מדד מעל לרמה של 50 נקודות מצביע על צמיחה בפעילות במגזר הייצור, ואילו קריאה מתחת לרמה זו משקפת ירידה בפעילות. המדד עלה בחודש אוגוסט מעל לרמה של 50 נקודות - בראשונה זה 19 חודשים.

מספר תביעות האבטלה הראשונות בארה"ב גדל בשבוע שעבר ב-17 אלף ל-551 אלף, מסר היום משרד העבודה האמריקאי. העלייה היתה חדה מתחזיות הכלכלנים, אשר צפו 537 אלף תביעות ראשונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully