וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדחתה העתירה לבג"ץ נגד שחרור האסירות

גלעד גרוסמן וניר יהב

1.10.2009 / 19:05

בג"ץ דחה את העתירה של ארגון אלמגור נגד שחרור האסירות הפלסטיניות כחלק מעסקת הווידאו של גלעד שליט. "אין מקום להתערבות משפטית בהחלטת הממשלה"

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכת וידיאו: עידן גוראל)

בג"ץ דחה הערב (חמישי) את העתירה של ארגון אלמגור למנוע את שחרורן של 20 האסירות הפלסטיניות תמורת קלטת וידאו בו נראה גלעד שליט. השופטים קבעו כי אין מקום להתערבות משפטית בהחלטת הממשלה.

ארגון אלמגור, עתר היום לבג"ץ נגד ההחלטה לשחרר את האסירות הפלסטיניות. העתירה שהוגשה נגד מדינת ישראל ונגד היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז. בארגון דורשים לזמן את מזוז שיסביר מדוע לא לפסול את העסקה ומבקשים צו ביניים שימנע את שחרורן של האסירות.

"שחרור סיטונאי של טרוריסטיות בתמורה לאות חיים נגוע בחוסר סבירות קיצוני נכתב בעתירה. "אות חיים הוא חובה אנושית פשוטה המקובלת במלחמה", עוד נכתב כי בין המשוחררות יש אסירות שמעשיהן גרמו לפגיעות ולפציעות, "שחרור אסירים כחלק ממערכת המשא ומתן המדיני יש בו פגיעה קשה בסדרי השלטון ובעקרון הפרדת הרשויות, החלטת הממשלה לשחרר את האסירות הינה ירידה לשפל חוקי מוסרי העומד בניגוד לערכיה של מדינת ישראל".

מצדו השני של המתרס, התכנסו היום במעבר ארז נציגים מטעם מטה המאבק לשחרור שליט, הממתינים לקבלת הקלטת. "כמו שהאסירות הפלסטיניות חוזרות הביתה כך חייב גם גלעד לחזור הביתה", אמרו הנציגים.

בתוך כך צפויה ישראל לשחרר מחר אסירה פלסטינית נוספת במסגרת "עסקת הווידאו" בין ישראל לחמאס. ההחלטה לשחרר את האסירה, ראוודה חביב, תושבת הרצועה, התקבלה לאחר שהתברר שהאסירה בראאה אל-מאלכי, ששוחררה אתמול, הייתה אמורה להשתחרר בלאו הכי. חביב היא אחייניתה של אסירה נוספת שתשוחרר מחר - פאטמה אל-זק, תושבת עזה.

20 אסירות ועצירות ביטחוניות פלסטיניות יועברו מחר לרצועת עזה בתמורה לקלטת שיעביר החמאס בה נראה החייל החטוף גלעד שליט חי ובריא. המתווך הגרמני כבר צפה בקלטת, שצולמה לאחר מבצע עופרת יצוקה ברצועת עזה. בחמאס טוענים כי אורכה של הקלטת הוא דקה אחת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully