וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עו"ד של מולנר: "המשטרה לא מעוניינת באמת"

איילה חננאל

1.10.2009 / 16:29

עורך הדין מוטי כ"ץ, המייצג שניים מעצורי פרשת "כוכב הצפון", עמיר מולנר וזאב רוזנשטיין, טען כי אין להם קשר למיוחס להם. עו"ד של אחד החשודים: "קרב היום בו אנשים במערכת המשפט יתחילו ללכת מאובטחים"

נעם כהן

(צילום וידאו: נועם כהן, עריכת וידאו: עידן גוראל)

בתום הדיונים הנפרדים בהארכת מעצרם של החשודים בפרשת "כוכב הצפון" בבית משפט השלום ברמלה, הוארך מעצרו של זאב רוזנשטיין ב-11 ימים, ושל עמיר מולנר ביומיים. פרקליטם של השניים, עורך הדין מוטי כ"ץ, אמר כי "אין לרוזנשטיין קשר לרצח ולמולנר אין קשר להברחות הסמים ועובדה שהשניים נעצרו שבוע לאחר יתר החשודים, על בסיס עדותו של עד המדינה, שכלל לא פגש בהם, אין בה מספיק כדי להביא למעצרם ואנחנו מציעים למשטרה הצעה נדירה. קחו את מולנר לפוליגרף משטרתי, בדקו אותו במכונת אמת ותקבלו את התשובה.

פרקליטו של אחד החשודים הוסיף שיש סכנה בתיקים מסוג אלה, בהם המשטרה לוקחת את החוק לידיים ומבצעת מעצרים על מה שהוא מגדיר כרקע אישי. היום בו המשטרה מבצעת מעצרים רק על בסיס שמם של אנשים, הוא היום בו אנשים במערכת המשפט והחוק יתחילו ללכת מאובטחים".

בדיון המוקדם יותר שנערך בפרשה, הוארך מעצרו של רוזנשטיין ב- 11 יום, בהסכמת הצדדים. רוזנשטיין, המרצה בימים אלה תקופת מאסר על עבירות אחרות, ימשיך את מאסרו באותם תנאים, מבלי שישללו ממנו זכויות כלשהן עקב מעמדו כעצור בפרשה החדשה. עם הגיעו לדיון בהארכת המעצר נראה רוזנשטיין תשוש ומוטרד. כשעמדו להוציא אותו לאולם הדיונים הוא ראה את המצלמות, נבהל וסירב לצאת מהמעלית. "הוא ממש התחבא", אמרו גורמים המקורבים לחקירה, ולבקשתו הוצאו הצלמים מהאולם. בדיון נכחה גם בתו של רוזנשטיין, שרית, לה שלח נשיקה באוויר.

מאוחר יותר הוארך מעצרו של מולנר ביומיים, גם כן בהסכמת הצדדים. בתחילת הדיון של מולנר, פתח חוקר הימ"ר באימרה: "אנחנו לא תופרים לו תיק. הימ"ר לא תופר תיקים. שאלנו אותו על שיחה מה-31 במאי שהעד טען שניהל בטלפון. הוא מסרב לשתף פעולה ושומר על זכות השתיקה, וזה מה שמפליל אותו. אנחנו נשמח לשמוע את גרסתו של מולנר ולהגיע לחקר האמת". עורך דינו של מולנר אמר בתגובה לדבריו כי "הבחירה לפתוח באימרה זו מלמדת על כך שעל ראש הגנב בוער הכובע".

"העד מנסה לקנות חופש בשקרים"

במשטרה טענו כי יש בידיהם שיחה מוקלטת בה נשמע עד המדינה מדבר עם אחד מבני משפחת כראג'ה בה צוין שמו של מולנר, ויש בשיחה זו כדי לחזק את חשד המשטרה כי מולנר אכן היה מעורב בעסקת הסמים. עם זאת, גורמים המקורבים לחקירה טוענים כי השיחה, אותה הקליטו במשטרה, נוהלה בכלל בין אדם בעל שם דומה לשמו של עד המדינה, עבריין אף הוא, ממושב מדרום הארץ, לבין בן משפחת אבו גאנם, אשר בכלל נסבה על סכסוך על רקע עבודות עפר במסגרת פרוייקט פינוי-בינוי ברמת גן, וכי כלל לא מדובר בשיחה שיש לה איזשהו קשר לפרשה. "במשטרה פשוט התבלבלו מאחר ולאחד יש שם כמעט זהה לשמו של עד המדינה, והוא עוסק בתחומים דומים, ואילו כאשר הבחינו שהצד השני בשיחה הינו בעל מבטא ערבי העריכו כי מדובר במשפחת כראג'ה, בניגוד לאמת".

עו"ד כ"ץ הבטיח כי מולנר ימסור גרסה למשטרה ולא ישתוק. "משטרת ישראל והפרקליטות חטאו במוטיבציית יתר ועצרו את מרשי לשם הכותרת", וביקש לשחרר את מולנר בחזרה למאסר אותו הוא מרצה. "אני מודאג שמשטרת ישראל תעשה בנפש חפצה כל שביכולתה לא להגיע לחקר האמת. מולנר חושש שהמשטרה לא חפצה ביקרו. בדיקת השיחות שלו מהכלא הייתה מוכיחה כי עדות העד שקרית".

בשלב זה שאל כ"ץ את החוקר, האם בדקו במשטרה את השיחות שביצע מולנר מהכלא ולאיזה מספרים חייג, והחוקר השיב בשלילה. עו"ד כ"ץ טען כי בידיי המשטרה הקלטות של כל שיחותיו של מולנר מהכלא וכי הוא חושש שההקלטות הללו, שמוכיחות את חפותו של מולנר, "יועלמו על ידי המשטרה". כ"ץ דרש מהמשטרה לבדוק את הקלטות, וביקש שמולנר ייבדק בפוליגרף, והחוקר נעתר לבקשתו.

במהלך הדיון הטיח החוקר בכ"ץ כי הוא "מנסה לאיים על בית המשפט", אך השופט דוד שוהם ענה לחוקר כי "מדובר בחשד לגיטימי ובטענות סבירות. למה המשטרה תמיד לוקחת הכל אישי?". החוקר טען כי כ"ץ מנחה את מולנר איזה גרסה למסור למשטרה ודרש כי כ"ץ יסכם את טענותיו בכתב ולא בקול רם, וכי הדיון ייערך בדלתיים סגורות, אך השופט לא קיבל את בקשתו.

עו"ד כ"ץ טען בסיכומו כי אם משטרת ישראל הייתה חפצה להגיע אל האמת "היא הייתה מקשיבה להקלטות השיחות של מרשי מהכלא. אלה דברים שאפשר היה לחקור גם בלי לעצור אותו. בשיחה המדוברת החוקרים התבלבלו בין העד למישהו אחר ממושב בדרום הארץ. אנו נסכים להארכת מעצר בתנאי שגירסתו של מולנר תיבדק במשטרה".

קרוביהם של 27 מראשי משפחות הפשע שהופללו בידי עד מדינה, התבטאו בצהרים בחריפות נגד רשויות החוק. אחד מהמקורבים התבטא כי "מדובר בעד מדינה שקרן, שמנסה לקנות את החופש שלו באמצעות שקרים. אין בידי המשטרה ראיות, מלבד עדותו המפוברקת של אותו איש עבריין בעצמו, שאף לא פגש אי פעם את מולנר ורוזנשטיין באופן אישי והשתמש בשמם כמו ביתר שמות החשודים בפרשה להשיג לעצמו עסקה עם המשטרה, שתקנה לו חיים חדשים וזהות חדשה".

מקורב לעצור אחר אמר לוואלה! חדשות כי "אנחנו מכבדים את המשטרה, שום דבר פה הוא לא אישי. אם בנאדם עבר עבירה ולמשטרה יש ראיות נגדו, אז ראוי שייעצר, אבל במקרה הזה אין אפילו ראיות ועצרו רק על בסיס השערות, מתוך יצר נקמנות. המשטרה מנסה להציג את זה ככה, כאילו חשפה ארגוני פשע שמסכנים את ביטחון המדינה, אך האמת היא שבזמן שהם עוצרים אנשים לשווא רק על בסיס ייחוסם, בטענה להברחות סמים, ברחובות ילדים רוצחים ילדים ומעצרי שווא שכאלה הינם דרכה של המשטרה לכסות על כך שהיא נכשלה במשימה להגן על ביטחון הציבור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully