וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוניברסיטת ת"א: "לא נצליח לסיים את השנה"

נעמה טלמור

1.10.2009 / 13:14

לדברי נשיא אוניברסיטת תל אביב בפועל, אם לא יתקבלו תוספות תקציבים יפגע תפקוד האוניברסיטה. "נגיע לאט לאט לעצירה תוך כדי שנת הלימודים"

רקטור אוניברסיטת תל אביב וממלא מקום נשיא אוניברסיטת תל אביב, פרופסור דני לויתן אמר היום (חמישי) כי אוניברסיטת תל אביב קיצצה עשרות מיליוני שקלים נכון להיום מתקציבה ונערכת לקיצוץ נוסף בהמשך השנה. לדברי לויתן, "אנחנו פותחים את שנת הלימודים בחששות כבדים בגלל אי יכולתנו לקיים את השנה במצב התקציבי שאותו אנחנו יודעים נכון להיום". לויתן הוסיף כי "כלל האוניברסיטאות בישראל מצפות לתוספת תקציבית בסדר גודל של 450 מיליוני שקלים. אם לא נקבל תוספת אנחנו נגיע לאט לאט לעצירה תוך כדי שנת הלימודים.

לויתן הזהיר כי "הקיצוץ שמבצעת אוניברסיטת תל אביב בימים אלו בתקציבה יפגע בתקציבי הפעולות השוטפים באוניברסיטה, במשרות עוזרי הוראה, בסגל הזוטר, בשעות הנוספות לעובדים וכן צפוי לפגוע במשאבי המחקר". לדבריו, "אם לא תיפתר הבעיה, יכול להיות שהגלגלים יפסיקו להסתובב במהלך השנה".

אהוד אור סמנכ"ל השיווק של אוניברסיטת תל אביב חשף היום דו"ח חדש המצביע על מגמת עלייה בנתוני הרישום לאוניברסיטה בשנת הלימודים תש"ע. מדובר בעלייה בהרשמה של 6% לסטודנטים לתואר ראשון ומעל ל-15% בהרשמה לתואר השני. הבית הספר היחיד בו נרשמה מגמת הרשמה שלילית הוא ביה"ס לחינוך. לויתן אמר כי "האוניברסיטה עשתה מאמצים רבים להציג פנים יותר נעימים למועמדים ולסטודנטים. התחלנו במהלך של לשים את הסטודנט במרכז". העליות הגדולות בהרשמה לתואר הראשון נרשמו בפקולטות לרפואה ומקצועות הבריאות, מדעי החברה, הנדסה, אומנויות ומדעי הרוח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully