וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארקדי גאידמק יחזור לארץ לצורך משפטו

גלעד גרוסמן

1.10.2009 / 16:07

פרקליטו של גאידמק הודיע כי מרשו יחזור לארץ כדי להוכיח את חפותו ולהימנע מעיקול נכסיו. גאידמק מואשם בעבירות של הלבנת הון ומרמה. "למסקנות התביעה אין יסוד"

תאגיד כאן

(באדיבות הערוץ הראשון)

ארקדי גאידמק מתכוון לחזור לישראל, ולהתייצבו למשפטו כדי להראות שאין ממש באישום ולהוכיח שהוא נרדף לשווא - כך מסר היום (חמישי) בא כוחו, עו"ד דוד ליבאי. "מכיוון שגאידמק מואשם בעבירות של הלבנת הון, יש להבהיר כי לא נטען בכתב האישום שיש או שהיו לגאידמק כספים ממקור לא חוקי. מדובר בכתב האישום בכספים ממקור חוקי. נטען בכתב האישום שבעסקה של רכישת חברה הולנדית הסתיר גאידמק שהכספים בהם נרכשה החברה הם כביכול שלו, וכי גלמור שרכש את החברה הוא איש קש בלבד. למסקנות אלה של התביעה אין יסוד", מסר ליבאי.

לדבריו, "הסניגוריה תוכיח שאיש העסקים גלמור אינו ולא היה איש קש, וכי גאידמק לא רכש את החברה בהולנד, שהחברה לנאמנות של הבנק לא הציגה מצגי שווא ואם נטענו מצגי שווא כלשהם, לגאידמק אין שום קשר להם".

מואשם בהלבנת הון בשווי מאות מליונים

כתב האישום הוגש נגד ארקדי גאידמק ושותפו לעסקים נחום גלמור ונגד חיים שמיר ושלמה רכט, מנהלים בכירים לשעבר בחברת פועלים שירותי נאמנות. כמו כן הוגשו כתבי אישום נגד היועץ המשפטי של החברה רם לוי ונגד מנהלת קשרי הלקוחות בסניף של בנק הפועלים, קרן ללום. כתבי האישום כוללים שורה של עבירות הלבנת הון ועבירות מרמה. כתב האישום הוגש על ידי עו"ד טלי נג'רי ולירן חיים מפרקליטות מיסוי וכלכלה.

על פי האישומים פעלו ראשי החברה בשיתוף פעולה עם גאידמק ושותפו על מנת לאפשר לו לרכוש במרמה חברה הולנדית בשם "טרמופוסט". כמו כן, פעלו להסתיר את זהותו של גאידמק כרוכש החברה. על פי כתב האישום הוצג גלמור כרוכש ו-50 מיליוני שקלים מכספו של גאידמק הוצגו כשייכים לגלמור. לדברי התביעה, חומרת כתב האישום נובעת משימוש המנהלים הבכירים במוניטין של בנק הפועלים על מנת להכשיר פעולות של מרמה והלבנת הון, במיוחד במקרה של גאידמק בו עמד ההיקף הכולל של הפעולות על 650 מיליוני שקלים.

בנוסף מואשמת החברה ובכיריה כי פעלו מספר פעמים כדי למנוע דיווח לרשויות האיסור על הלבנת הון בנוגע לפעילותו של גאידמק ולקוחות נוספים של הבנק. במקרה אחד הדבר נעשה תוך שיתוף פעולה עם היועץ המשפטי של החברה ובמקרה אחר עם מנהלת קשרי לקוחות בבנק הפועלים. במקביל לאישומים ביקשה התביעה לחלוט סכום של כ-40 מיליוני שקלים של חברת פועלים שירותי נאמנות אם תורשע החברה. מדובר בחילוט כספים השייכים לחברת הנאמנות ולא בכספים השייכים ללקוחותיה.

גאידמק השוהה כעת ברוסיה השאיר עם עזיבתו את הארץ סכום של ארבעה מיליוני דולרים כערבות. במידה ולא יחזור לארץ יעוקל סכום זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully