וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד המשפטים: "הרג החייל לא היה מתוכנן"

גלעד גרוסמן

1.10.2009 / 15:15

משפחתו של החייל אורי חן טוענת שעל המדינה להאשים את וודג'ה מינליק שדקר את חן בביטנו ברצח ולא בהריגה. משרד המשפטים: "יש נסיבות ברורות שמצביעות על עבירת הריגה"

דייב שחר

(צילום: דייב שחר, עריכת וידאו: ענת ברק)

כתב אישום הוגש הבוקר בבית משפט המחוזי בפתח תקווה נגד וודג'ה מינליק מראשון לציון, בגין הריגתו של החייל סמל אורי חן בן 20 מראשון לציון. על פי כתב האישום שהוגש על ידי עורכת הדין אורלי בן ארי-גינסברג מפרקליטות מחוז מרכז, הגיע הנאשם, אף הוא בן 20, לפני כשלושה שבועות סמוך לשעה 2:00 בלילה למתחם בית ספר חביב בראשון לציון והצטרף למספר צעירים שהיו במקום.

בתוך מספר דקות התפתח ויכוח בין מינליק לחן ואז שלף מינליק סכין קפיצית בעלת להב באורך 10 וחצי סנטימטרים ודקר את חן פעם אחת בבטנו ולאחר מכן נמלט מהמקום. כתוצאה מהדקירה איבד חן כמות דם רבה והוא פונה לקבלת טיפול רפואי, אך מת כעבור כמה שעות מפצעיו. מינליק מואשם גם בעבירה של החזקת סכין שלא כדין. הפרקליטות מבקשת להאריך את מעצרו של מינליק עד תום ההליכים.

קובי אגמון דודו של אורי חן החייל שנדקר לפני כשלושה שבועות למוות במהלך קטטה, הגיב להגשת כתב האישום בגין הריגה נגד הדוקר. אגמון אמר כי "מבחינת המשפחה מדובר ברוצח נבל ושפל שלקח בקלות בלתי נסבלת חיים של בחור צעיר, חייל וגרם סבל בלתי יתואר למשפחה ולחברים". אגמון הוסיף כי "המשפחה החליטה להשקיעה את כוחותיה בבנייה ושיקום ופחות בהליך השיפוטי - יהא זה הריגה או רצח. מבחינתנו מדובר ברוצח אם אי אפשר להגדיר אדם שלוקח סכין ודוקר חייל בבטנו כרוצח, זו בעיה של כל אזרחי המדינה".

ממשרד המשפטים נמסר כי במקרה זה הנסיבות שאופפות את האירוע הינן כאלה שלא ניתן להוכיח שמעשה ההמתה היה אירוע מתוכנן. מדובר בדקירה אחת וישנן נסיבות שעולות מתיק החקירה, שבאופן ברור מצביעות על עבירת הריגה. העונש המקסימלי בגין עבירת ההריגה הינו 20 שנות מאסר. בעבירות מאין אלה הפרקליטות מביעה, דרך שגרה, עמדה כי העבירות מצדיקות עונש מאסר ממושך שייתן ביטוי הולם לצורך לגנות ולענוש במלוא חומרת הדין מי שמבצע מעשים מסוג זה.

על פי בקשת המעצר, לנאשם עבר פלילי מכביר והוא ריצה בעבר עונשי מאסר בגין עבירות של אלימות, סחיטה באיומים, פריצה למבנים וניסיון תקיפה של שוטר. עוד התברר כי מינליק שוחרר מהכלא, שלושה שבועות בלבד לפני ההריגה של סמל חן. פרקליטו של מינליק,

עורכת הדין גלית בש מהסנגוריה הציבורית אמרה כי הנאשם מכחיש כי הוא נכח במקום. יש חומר חקירה רב נלמד אותו ונחליט כיצד לנהל את ההגנה. התובעת אורלי בן ארי הסבירה כי כתב האישום הוגש בגין עבירת הריגה ולא רצח מאחר "שנסיבות האירוע הינן כאלה שלא ניתן להוכיח שהדקירה היתה מתוכננת. ישנן עובדות המצביעות באופן ברור על הריגה, יש ראיות המוכיחות שהוא היה בזירה ואנחנו נוכיח את זה".

עדכון ראשון: 09:08

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully