וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל בנק אוף אמריקה יתפטר מתפקידו

סוכנויות הידיעות

1.10.2009 / 9:23

קן לואיס בן ה-62 יפרוש בסוף השנה מתפקידו, לאחר חודשים בהם התמודד עם ביקורות חריפות בנוגע להסכמתו לרכוש את בנק ההשקעות מריל לינץ'

מנכ"ל בנק אוף אמריקה, קן לואיס, יפרוש מתפקידו בסוף השנה לאחר חודשים בהם התמודד עם ביקורות חריפות בנוגע להסכמתו לרכוש את בנק ההשקעות מריל לינץ' - כך הודיע אתמול בנק אוף אמריקה.

לפי הודעת הבנק, לואיס בן ה-62 יפרוש מתפקידיו כמנכ"ל ודירקטור ב-31 בדצמבר. מוקדם יותר השנה הודח לואיס מתפקיד יו"ר הבנק במהלך אסיפת בעלי מניות סוערת, בעקבות הפסדי הענק שרשם הבנק הגדול בארה"ב והסכמתו לרכוש את מריל לינץ' בעסקה שאורגנה על ידי הממשלה וחשפה אותו להפסדים נוספים. דירקטוריון בנק אוף אמריקה, לפי ההודעה, ימצא מחליף ללואיס לפני תאריך פרישתו.

לואיס עצמו אמר כי "בנק אוף אמריקה מסוגל כעת לעמוד באתגרים המתמשכים שיציבו בפניו הכלכלה והשווקים. אני מרוצה מתוצאות ההחלטות והיוזמות בהן נקטנו בשנה וחצי האחרונות. אנחנו מסוגלים כעת להתחיל להחזיר את כספי הסיוע שקיבלנו מ-tarp, ולכן החלטתי שכעת הגיע הזמן להתחיל בהעברת המנהיגות לדור הבא של בנק אוף אמריקה".

עזיבתו של לואיס היתה צפויה מזה חודשים, לאחר שהרגולטורים ובעלי המניות לחצו על דירקטוריון הבנק להדיחו. בנק אוף אמריקה נאלץ לקבל סיוע ממשלתי בסך 45 מיליארד דולר בשנה האחרונה, בעקבות המשבר הפיננסי העולמי וההפסדים שספג לאחר רכישת מריל לינץ'.

לואיס עורר את זעמם של בעלי המניות כאשר הסכים לרכישת מריל לינץ', אך לא יידע אותם בנוגע להפסדיו העצומים של בנק ההשקעות. מאוחר יותר התברר כי על לואיס הופעלו לחצים על ידי שר האוצר דאז הנרי פולסון ובכירי הממשל להשלים את רכישת הבנק, מחשש שקריסתו תוביל לקריסה של המערכת הפיננסית.

בנק אוף אמריקה הסכים לרכוש את מריל לינץ' לפני כשנה, לאחר קריסתו של בנק ההשקעות ליהמן ברדרס, בעסקה שתווכה על ידי משרד האוצר האמריקאי. מאוחר יותר התגלה כי ימים ספורים לפני השלמת מכירתו של מריל ב-1 בינואר, שילם בנק ההשקעות בונוסים בסך 3.6 מיליארד דולר לעובדיו, למרות שהפסיד 27.6 מיליארד דולר ב-2008, שהובילו גם להפסדים עבור בנק אוף אמריקה.

בנק אוף אמריקה צפוי לעמוד למשפט בנוגע לפרשת הבונוסים במריל לינץ' לאחר שבית משפט פדרלי דחה החודש הסדר אליו הגיע עם הרשות לניירות ערך האמריקאית (sec). לפי ההסכם ישלם הבנק 33 מיליון דולר כדי להסדיר את האישומים לפיהם הטעה את משקיעיו כאשר לא יידע אותם על הבונוסים שהוענקו לעובדי מריל לינץ' ימים לפני השלמת העסקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully