וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאומי בוחן השקעה במכונית החשמלית של אגסי

מאת אורה קורן

1.10.2009 / 7:41

הבנק בוחן השקעה בבטר פלייס על אף שהוא מושקע בחברה לישראל של האחים עופר, שהתחייבה להזרים 100 מיליון דולר לחברה של שי אגסי

בנק לאומי בוחן השקעה בחברת בטר פלייס של שי אגסי ועידן עופר. בכירי הבנק ביקרו בחברה לפני כמה שבועות, ובימים אלה נבחנים בחברת לאומי ושות', זרוע ההשקעות של הבנק, הנתונים העסקיים של בטר פלייס, לקראת השקעה אפשרית. בנק לאומי כבר מושקע בחברת בטר פלייס בעקיפין, באמצעות השקעתו בחברה לישראל (כ-20%).

בטר פלייס הוקמה ב-2007 כחברת תשתית להטענת המכונית החשמלית, שמתוכננת לפעול באמצעות סוללה. החברה מנהלת מגעים עם חברות ועיריות בישראל וברחבי העולם לחתימה על הסכמים לפריסת רשת הטענה ותחנות להחלפת הסוללות.

שי אגסי, יוזם בטר פלייס, מכהן כמנכ"ל החברה, והיו"ר הוא עידן עופר, אחד המשקיעים המרכזיים בחברה. עופר מושקע בחברה באמצעות החברה לישראל שבבעלותו ובאמצעות חברה משפחתית פרטית. ב-2008 מונה משה קפלינסקי למנכ"ל החברה הבת, בטר פלייס ישראל, בפריסת רשת ההטענה ותחנות ההחלפה בישראל.

בבטר פלייס הושקעו עד כה יותר מ-300 מיליון דולר. בגיוס הראשון של החברה, בהיקף של 200 מיליון דולר, השתתפו החברה לישראל, מורגן סטנלי, ונטג' פוינט ומשקיעים פרטיים בהם אדגר ברונפמן וג'יימס וולפנסון. בינואר 2009 גייסה החברה 100 מיליון יורו נוספים מחברת דונג אנרג'י הדנית.

החברה לישראל הזרימה בעקבות הגיוס הראשוני 23 מיליון דולר לחברה, ובינואר 2009 הזרימה 20 מיליון דולר נוספים, כחלק מההתחייבות להשקיע בה כ-100 מיליון דולר. בעבר הודיעה החברה לישראל כי ההשקעה תהיה בתמורה ל-33% מהחברה.

לבנק לאומי ולמשפחת עופר קשרים מסועפים, והמשפחה על עסקיה נחשבת לקוח גדול במיוחד בבנק. רקפת רוסק עמינח, מנהלת החטיבה העסקית בבנק, אף אישרה באחרונה כי היא בעלת קשרי ידידות הדוקים וממושכים עם עידן עופר.

על רקע המשבר העולמי בשנה האחרונה, נקלעה החברה לישראל לבעיות פיננסיות, בעיקר בחברה הבת צים, שמנסה לפרוס מחדש התחייבויות בכ-6 מיליארד דולר.

מבטר פלייס נמסר כי מדובר בחברה פרטית שאינה מדווחת על מהלכיה העסקיים. מבנק לאומי נמסר בתגובה כי הנושא נמצא בבדיקה, אך לא התקבלה עדיין כל החלטה בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully