וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במגזר הערבי זוכרים את אירועי אוקטובר

30.9.2009 / 23:01

ערביי ישראל יקיימו היום שביתה כללית לציון תשע שנים לאירועי אוקטובר. השר לענייני מיעוטים: "האפליה כלפי המגזר הערבי בישראל היא בגידה בערכי הציונות"

המגזר הערבי יקיים היום (חמישי) שביתה בת יום לציון תשע שנים לאירועי אוקטובר 2000, במהלכם נהרגו 13 ערבים-ישראלים. השביתה צפויה לכלול את כל תחומי החיים מלבד מרפאות דחופות ובתי ספר פרטיים. מארגני השביתה, ביניהם ועדת המעקב של ערביי ישראל, העיריות הערביות והמפלגות הערביות, קראו לאזרחים הערבים להיענות לקריאה לשבות. "13 אזרחים מבני עמנו נהרגו בדם קר ואנו עדיין ממתינים לצדק", נמסר מעיריית אום אל-פחם.

השר לענייני מיעוטים, פרופ' אבישי ברוורמן (עבודה), הביע צער על קיומה של השביתה לאור העובדה שהיא "גורמת סבל לאזרחים" כלשונו, אולם הביע את הבנתו לקיומה: "אני מקבל את זכותם הדמוקרטית לשבות ולהביע את מחאתם", אמר ברוורמן לוואלה! חדשות. "אני בטוח שזה יעבור בשלום, ולכן יש להסתכל ליום שלאחר מכן. בעיקר לאור העובדה שוועדת אור קבעה כבר שערביי ישראל אינם מקבלים את מה שמגיע להם ומסקנותיה לא יושמו".

"אפליית הציבור הערבי בישראל איננה נושא של ימין ושמאל, אלא נושא של אינטרס לאומי", הוסיף ברוורמן. "גם נציגים מהימין מסכימים איתי. הרי שוויון הוא עקרון ממגילת האזרחות. יצחק רבין היה ראש הממשלה היחיד שהסתכל על הערבים בגובה העיניים ונתן להם את הכבוד. על כן, המבחן של ממשלת נתניהו הוא לצאת לדרך חדשה בנושא זה: על הממשלה להביא לשינוי בנושא התעסוקה, התשתיות, החינוך וההשכלה בקרב הציבור הערבי".

לטענת השר ברוורמן, השביתה שתיערך מחר משמשת לא רק לציון אירועי אוקטובר אלא נובעת גם מהתסכול המתמשך של הציבור הערבי בישראל שלא מקבל את המגיע לו, על אף הצהרות העבר. "צעירים חוזרים הביתה, גם כאלו ששירתו בצבא כמו הבדואים, הצ'רקסים והדרוזים, ולא יכולים לבנות בית. אין להם עבודה, הם מרגישים אפליה. הם מתוסכלים וזה מובן. ממשלת נתניהו חייבת לפעול בדרך שבה ממשלת רבין התחילה. זו חובתנו המוסרית והאינטרס הלאומי".

בתשובה לשאלה מה יקרה אם האפליה כלפי המגזר הערבי תימשך ענה ברוורמן: "בשבילי זו בגידה בערכי הציונות, שכן מגילת העצמאות מבטיחה שוויון לכלל אזרחיה. במקום לחבק את האוכלוסיה שרוצה להיות חלק מתוכנו אנחנו דוחפים אותם החוצה. אני לא רוצה לחשוב על התוצאות אם זה לא ישתנה. זה המאבק שלי בממשלה ומחוצה לה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully