וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת כוכב הצפון: "צעד חשוב במאבק בפשיעה"

איילה חננאל

1.10.2009 / 9:06

אמש הותר לפרסום כי עד מדינה אחד שנתפס בעקבות עסקת סמים ענקית הפליל עשרות מראשי משפחות הפשע בארץ. בין היתר הופלל גם זאב רוזנשטיין, בחשד שהזמין רצח משולש. המפכ"ל: "משטרת ישראל הכבידה פעם נוספת את הזרוע הארוכה שלה על ארגוני הפשיעה "

חטיבת דובר המשטרה

(צילום וידאו: נועם כהן ומשטרת ישראל, צילום סטילס: שרון בוקוב ובוצ'צ'ו, עריכת וידאו: גדי וינסטוק, קריינות: אילן שניג)

מפכ"ל המשטרה דודי כהן אמר בעקבות פרשת "כוכב הצפון" שהותרה לפרסום אמש כי "משטרת ישראל הכבידה פעם נוספת את הזרוע הארוכה שלה על ארגוני הפשיעה באשר הם, ותמשיך במלאכה זו. המאבק הוא ארוך ותובעני ובמבחן הזמן אנו רושמים הישגים משמעותיים הנקנים בעבודה קשה, יצירתיות ודבקות במשימה".

לדבריו, "פרשיית כוכב הצפון שהובילה היחידה המרכזית במחוז מרכז מהווה נדבך חשוב במאבק בפשיעה המאורגנת וכוללת טיפול בשני יעדי הארגון - המאבק בסמים ובארגוני הפשיעה. מדובר בהישג מקצועי שהביא לידי ביטוי מיטבי את איכותה ויכולתה האנושית והטכנולוגית של משטרת ישראל". כהן הוסיף, כי "העבודה המתמשכת והשיטתית של המשטרה בלחימה בארגוני הפשיעה, מוכיחה את עצמה בשורה של הישגים בשנתיים האחרונות ותוסיף להוות מרכיב עיקרי בסדר יומו של הארגון".

אמש הותר לפרסום כי משטרת ישראל שמה את ידיה על עד מדינה אחד, שהצליח להפליל 27 מראשי משפחות הפשע בישראל. בין החשודים, שמובאים הבוקר (חמישי) להארכת מעצר, ניתן למצוא את עמיר מולנר, זאב רוזנשטיין ושניים מבני משפחת קראג'ה. עד המדינה, אשר שמו אסור לפרסום, היה מעורב בחשיפת רשת הברחת סמים חובקת עולם בה היו שותפים מולנר ומשפחת קראג'ה.

זרעי החקירה, שנמשכה למעלה משנתיים, הונחו כבר בשנת 2005, כאשר הבחינו ביחידה המשטרתית המרכזית (ימ"ר) ברשת הברחת סמים אותה ניהל מישל בן סימון, יהודי צרפתי המבוקש גם בצרפת בגין הפצת סמים. ככל הנראה, בן סימון היה אחראי על רווח ודאי לארגוני הפשע- על השקעה בסך 6,000 דולרים לרכישת סמים, היו מרוויחים בארגון כמאה אלף דולר ויותר. תפקידו של עד המדינה, יחד עם עבריין בשם שמעון אזולאי, היה לתווך בין ארגוני הפשע לבן סימון.

אחרי שביצעו האזנות ומעקבים רבים במשך שנתיים, בחודש מאי האחרון הבחינו בימ"ר כי מתארגנת עסקת יבוא של 108 קילוגרם קוקאין מפנמה לישראל והחליטו לפעול. מי שהיה אחראי למבצע ההברחה לישראל היה "מטה הייבוא", כפי שכונה בפי השוטרים. ציר מרכזי בפרשה היה רן שבי, תושב הוד השרון ללא עבר פלילי שעבר לפנמה כדי לפתוח חברה לייצור רמקולים. כאשר החברה פשטה רגל ושבי נכנס לקשיים כלכליים, הפכו הרמקולים למקום המחבוא של הסמים ודרך העברתם ארצה.

במשטרה סיפרו כי בן סימון הבחין במצוקתו של שבי, הציע לו לסייע בהחבאת הסמים. בכל רמקול הצליח שבי להחביא 1.2 קילוגרם קוקאין, שהוסתרו ברכיבים שאינם משתקפים במכונות השיקוף במכסים השונים. חבורת "מטה הייבוא" הגיעה לפנמה בחודש אפריל האחרון, שם המשיך הימ"ר לעקוב אחריהם באופן הדוק. על אף ניסיונות לעבור בין מקומות שונים, הצליחו במשטרה להמשיך ולצותת לחבורה.

מעצרים בפנמה, ספרד וישראל

בחודש מאי היה אמור המשלוח לעשות את דרכו לישראל, ובארץ חכתה המשטרה לעצור את האדם שיגיע לקבלו. אך כמו בסרטי המתח בקולנוע, לכנופיות הפשע בפנמה היו תוכניות אחרות. המשטרה המקומית, אשר שתפה פעולה עם משטרת ישראל, הודיעה כי בידה מידע מודיעיני על פיו מתוכננת פשיטה וגניבה של הסמים מהמחסן בו הם מוחבאים. משטרת פנמה המליצה לימ"ר להגיע במהרה ולעצור את החשודים השונים.

בחודש אוגוסט פשטו כוחות המשטרה בפנמה על המחסן ובו הסמים, ועל דירת המסתור בה נבנו הרמקולים. כמעט כל חברי "מטה הייבוא" נעצרו במקום יחד עם סוחרי הסמים המקומיים. אך דווקא סוחרי הסמים היו אלה שהזהירו את רן שבי, ששהה בישראל, מפני המשטרה. בן סימון, שהצליח להימלט לספרד, שכנע את שבי להיפגש עמו באירופה.

שבי החליט לרכוש דרכון מזויף, אך לא ידע שעשה כן תחת עינם הבוחנת של השוטרים. רכישת הדרכון הובילה את המשטרה לחשיפת מעבדת זיופים מתוחכמת בפתח תקוה. שבי נעצר בחודש שעבר כשהגיע לשדה התעופה עם הדרכון המזויף. בן סימון מבוקש על ידי משטרת ספרד וישראל.

בימ"ר המשיכו בחקירה, ועצרו ארבעה ימים לאחר מכן את עד המדינה. לדברי המשטרה, בתמורה להסכם שהפך אותו לעד מדינה, קיבלו עדות מפורטת המפלילה עבריינים רבים שמימנו את הבחרת הסמים, וכן תיאור על מעורבותו של זאב רוזנשטיין ברצח משולש, שאירע בחוף שלדג בטבריה בשנת 2001. נגד רבים מהעצורים, אשר כולם מוגדרים עבריינים בכירים, יוגשו כתבי אישום משמעותיים. לדברי המשטרה, "לאור המידע שנחשף, ארגוני הפשע מזיעים".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס

תשע עסקאות סמים ברחבי העולם

אך בעדותו של עד המדינה בעיה עקרונית: הוא מעולם לא פגש או דיבר עם מולנר ורוזנשטיין. לדברי המשטרה, עדותו בלבד אינה מספיקה להגשת כתבי אישום נגד השניים. מכאן, שעדותו מהוות ראיות שהינן "לכאורה בלבד".

כפי שנכתב, עד המדינה היה הדרג המתווך בין ארגוני הפשע לבין "מטה הייבוא". בעדותו סיפר שיחד עם שמעון אזולאי, שם בידיו של מישל בן סימון 130 אלף דולר, על מנת לממש את הברחת הקוקאין שנתפסו בפנמה. הוא סיפר כי אזולאי העביר 80 אלף דולר מהם 20 אלף מ"כנופית מולנר", 35 אלף ממשפחת קראג'ה ו-25 אלף ממשפחת שושני בטבריה. כאשר התעכבה העסקה בשל בעיות לוגיסטיות, נחטפו אזולאי ועד המדינה על ידי משפחות שושני וקראג'ה לחוף הים בטבריה, שם דרשו מהם את הכסף בחזרה. עד המדינה נחטף פעם נוספת על ידי עדאל קראג'ה, אשר לקח אותו לפרדס ואיים עליו שישיב לו את כספו בחזרה.

כשפנה עד המדינה לבן סימון, האחרון אמר לו כי הכסף לא יועד כולו לעסקה, אלא לכיסוי חוב שהיה חייב לו אזולאי. עד המדינה סיפר כי בשלב זה, פנה לגיא וברמן ואורי לוזון מארגונו של עמיר מולנר, והם אלה שהצילו אותו מידי משפחת קראג'ה ושושני, ופרסו עליו את חסותם. עד המדינה הצליח להסכים עם וברמן ולוזון על ביצוע עסקת סמים בהולנד, של הברחת חשיש ממרוקו לאמסטרדם, ממנה צפוי היה להרוויח את סכום הכסף אותו ישיב למשפחות הפשע.

בשלב זה החלו במשטרה לחקור גם הברחות סמים ליפן, בהן היו מעורבים עבריינים נוספים. בין היתר תכננו להבריח סם בשם "אייס", מאמסטרדם ליפן, והברחה של חשיש ממרוקו לאמסטרדם. עדותו של עד המדינה חשפה לבסוף תשע עסקאות סמים אדירות מימדים שניהל מישל בן סימון ויתר חבריי "מטה הייבוא" במימון ארגוני הפשע בארץ בתקופה שבין שנת 2001 ל-2009.

היה זה ב-16 בספטמבר, חודש לאחר תפיסת 108 ק"ג הקוקאין בפנמה, שבימ"ר עצרו 23 חשודים. בין העצורים היו אורי לוזון, גיא וברמן, עדאל קראג'ה, מורדי שושני, יורם פיניאן, יהודה אוחיון ועוד רבים אחרים, אשר כולם מוגדרים על ידי המשטרה כיעדים מודיעיניים ועבריינים בכירים, ביניהם היה גם עד המדינה-עבריין מוכר מצפון הארץ.

הארכת המעצר שנערכה תחת צו איסור פרסום גורף בבית המשפט השלום ברמלה, הובילה לחקירה בה נשבר הנחקר והסכים להפוך לעד מדינה. בחקירתו, מסר עדות שהפלילה את החשודים הרבים ביניהם רוזנשטיין ומולנר, שנעצרו בעקבות העדות המפלילה. מחר יובאו כולם להארכת מעצר נוספת בבית משפט השלום ברמלה.

השר לבטחון פנים יצחק אהרונוביץ, אשר ליווה את המבצע, שיבח את המשטרה על "המבצע שהוביל לליכדת סוחרי הסמים". השר ציין את "המקצועיות ושיתוף הפעולה הבינלאומי הראוי לשבח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully