וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם ייפתחו הערב המנהרות מתחת להר הבית?

פנחס וולף ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

30.9.2009 / 18:53

ארגון פלסטיני טען כי הערב יחנכו רשת מנהרות בכפר סילוואן, שיגיעו כ-100 מטר מהר הבית. לטענתם, בימים האחרונים היתה תנועה חשודה במקום. משרד רה"מ: "מדובר בהמצאות מופרכות"

הארגון הפלסטיני "מוסד אל-אקצא לוואקף ולמורשת" טען היום (רביעי) כי אישיות ישראלית בכירה צפויה לפתוח בטקס רשמי רשת של מנהרות בכפר סילוואן בסמוך למסגד אל-אקצא שבמזרח ירושלים. מקורות בכפר מסרו לארגון כי המנהרות צפויות להשתרע לאורך 600 מטר, עד למרחק של 100 מטר בלבד ממסגד אל-אקצא. עדי ראייה בכפר מסרו כי אתמול בלילה נרשמו "תנועות חשודות" באזור וואדי חלווה בכפר, בסמוך לפתח של מנהרה באזור.

הארגון טוען שבימים האחרונים פועלים במקום אנשי רשות העתיקות ועמותת "אלעד" במטרה לחפור את המנהרות ולחברן ליתר המנהרות באזור מסגד אל-אקצא. הארגון הזהיר מפני פגיעה בבתים בשכונת סילוואן ובמסגד אל-אקצא כתוצאה מהחפירות. "החפירות מהוות גם פגיעה בעתיקות הערביות והאיסלמיות בסילוואן", נמסר עוד.

מלשכת ראש הממשלה נמסר בתגובה כי "מדובר בשמועות מופרכות, מה שתוכנן זה ערב צוות של לשכת ראש הממשלה בכניסה לאתר התיירות 'עיר דוד' בירושלים. ראש הממשלה ישתדל להגיע לשם, במידה שיתפנה מעיסוקיו המתוכננים להמשך הערב. מסיבה זו גורמי אבטחה בדקו היום את האתר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully