וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועלים חתם על הסכם עבודה חדש מול העובדים

טל לוי

30.9.2009 / 18:05

ועד העובדים ויתר על תוספת של 2.5% לשכר, נמנע מפיטורים ושמר על מענק החג ומשכורת 13. יו"ר ועד העובדים אמזלג כתב כי "צוות המו"מ ברשות ציון קינן גילה הבנה לחששות העובדים"

מנכ"ל בנק הפועלים הנכנס ציון קינן, המוכר כ"האיש של האנשים", יכול לסמן לזכותו הסכם פנימי ראשון בכהונתו: חתם על הסכם עבודה חדש מול ועד העובדים. על פי הערכות הבנק, ההסכמות יביאו להפחתה חד פעמית בהתחייבויות הבנק בגין יחסי עובד-מעביד שתקטין את הוצאות השכר ברבעון השלישי של 2009 ותתרום לעלייה של 130 מיליון שקל בשורת הרווח הנקי.

במכתב, עליו חתום יו"ר ועד העובדים של בנק הפועלים שרלי אמזלג, נכתב כי "ההנהלה התבצרה בעמדתה בנושא השינויים המתוכננים ולכן נמנענו מלהתקדם הן בנושא השינויים והן בנושא הוויתורים. בחודש מארס השנה חודשו המגעים בין ארגון העובדים לבין ההנהלה. צוות המו"מ מטעם ההנהלה, בראשות מר ציון קינן, גילה הבנה לחששות העובדים.

הסכם העבודה כולל בתוכו הקצאת אופציות לעובדים לרכישת מניות הבנק במחיר של שקל אחד לכל אופציה (כיום נסחרת מניית הבנק במחיר של 13.5 שקל). האופציות חסומות למימוש למשך 4 שנים.

עוד נכתב כי הוועד שכר את שירותיהם של יועצים חיצוניים: עו"ד בני כהן ויובל רכלבסקי - שכיהן בעברו כממונה על השכר במשרד האוצר. בוועד העובדים הסבירו כי התברר שכוונת הנהלת הבנק היא לנייד אלפי עובדים, לפגוע במעמד מנהלי הסניפים וכן לפגוע באופי עבודתם ובהגדרתם של העובדים. תהליך זה, נמסר, היה מייתר כ-1,500 עובדים ומנהלים.

לבסוף הוסכם כי עובדי הועד יוותרו על תוספת של 2.5% לשכרם וכן יוותרו על 5 ימי חופש במשך 5 השנים הבאות. בעבר נהגו הבנקים לסגור שעריהם ב-1 במאי. נוהג זה בוטל אך העובדים קיבלו זיכוי כספי על יום החופש. כעת יבוטל הזיכוי הכספי. המענק ל-25 שנות עבודה יעמוד על משכורת אחת והמענק ל-40 שנות עבודה יבוטל. מצד שני, יקבל כל עובד חבילת שי לחגים בשווי 1,000 שקל.

ההישג הגדול של הוועד הוא שלא נפגעו רכיבי שכר נוספים כמו הבראה, משכורת 13, דירוג ומענק משכורת לשנת 2009 וכן לא בוצעה פגיעה במעמדו ובשכרו הבסיסי של העובד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully