וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס על שליט: "ההתנגדות מנצחת את ישראל"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

30.9.2009 / 16:02

ארגון חמאס ברך היום על העסקה במסגרתה ישוחררו אסירות פלסטיניות בתמורה לאות חיים מהחייל החטוף. בני משפחה של אחת האסירות: "חמאס החזיר את החיוך לפנים"

בחמאס בירכו אחר הצהרים (רביעי) על גיבוש העסקה עם ישראל, במסגרתה ישוחררו 20 אסירות פלסטיניות בתמורה להעברת קלטת וידאו עדכנית של החייל החטוף גלעד שליט. דובר חמאס סאמי אבו זוהרי אמר כי ארגונו מעוניין לגבש עסקה כוללת במהירות האפשרית. לדבריו, מגעים עם ישראל "מתנהלים לעיתים מדי יום ביומו" וכי מה שמעקב גיבוש עסקה היא ישראל באמצעות עקשנותה ומכשולים שונים שהיא מציבה.

שר האסירים בממשלת חמאס ברצועת עזה, מוחמד אל-רול, ברך על שחרורן הצפוי של האסירות הפלסטיניות ואמר כי מדובר ב"ניצחון של דרך ההתנגדות". לדבריו, העמידה האיתנה של הפלגים הפלסטינים והתעקשותם על דרישותיהם "מתחילות לשאת פרי". הוא הביע תקווה שבקרוב ישוחררו יתר האסירים הפלסטינים מבתי הכלא בישראל. אל-רול שיבח את חמאס על שאינו מבחין בין אסירים מפלגים שונים.

גם בהנהגת חמאס בדמשק ברכו על העסקה. סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, מוסא אבו מרזוק, אמר כי מדובר ב"צעד חיובי". הוא קרא לפלסטינים לפעול למען שחרור האסירים ואף שיבח את הפלגים החמושים על מאמציהם לחטוף חיילים ישראלים.

גם בזרוע הצבאית של חמאס ברכו על ההסדר עם ישראל והבהירו כי לא יוותרו על אף דרישה במסגרת עסקה כוללת לשחרור שליט. ברשות הפלסטינית ובלשכת יו"ר הרשות אבו מאזן לא הגיבו לדיווחים.

מצרים, שיחד עם גרמניה משמשת כמתווכת בין חמאס לישראל, ברכה גם היא על עסקת הווידאו שגובשה בין ישראל לחמאס. גורם מצרי בכיר מסר לכלי התקשורת כי "במסגרת המאמצים המצרים והמשא ומתן לפתרון סוגית האסירים הפלסטינים בבתי הכלא בישראל ומתוך כוונה לייצר אווירה של אמון, הוחלט על צעד הומניטרי במסגרתו ישראל תשחרר 20 אסירות פלסטיניות בתמורה להוכחה שגלעד שליט חי". לדברי הגורם המצרי הבכיר, "אין ספק שצעד זה מבטא את רצון הצדדים להמשיך במאמצים לסיים את הסוגיה".

"מעריכים את מאמצי ההתנגדות"

משפחתה של פאטמה אל-זק, שאמורה להשתחרר ביום שישי במסגרת העסקה, הביעה את הערכתה לחמאס על שהצליח להביא לשחרורה. בעלה מסר לאתר חדשות פלסטיני כי "אנחנו מעריכים את מאמצי 'ההתנגדות' הפלסטינית לשחרר את אשתי ואת יתר האסירים", אמר. ילדיה של פאטמה אמרו כי הם מחכים בכיליון עיניים להיפגש עם אמם. "הזרוע הצבאית של חמאס החזירו לנו את החיוך לפנים". אמרו.

לצד השמחה הרבה שנרשמה בקרב משפחות האסירות הפלסטיניות שישוחררו, דווח גם על עצב רב בקרב המשפחות שבנותיהן לא ישוחררו. סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" דיווחה כי אמה של האסירה דועא אל-ג'יוסי מטול כרם התמוטטה לאחר ששמעה שבתה לא כלולה במסגרת ההסדר עם ישראל. בתחילה נאמר לה שבתה כלולה בעסקה אולם לאחר שנודע לה שלא, היא התעלפה. אל-ג'יוסי, פעילה בחזית העממית, נידונה בשנת 2002 לעונש של שלושה מאסרי עולם.

הקבינט המדיני-ביטחוני אישר הבוקר את העסקה המדוברת. מסירת הקלטת והשחרור אמורים להתבצע ביום שישי הקרוב. המתווך הגרמני כבר צפה בקלטת, שצולמה לאחר מבצע עופרת יצוקה ברצועת עזה. בחמאס טוענים כי אורכה של הקלטת הוא דקה אחת. ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בישיבת הקבינט, כי "חשוב שכל העולם יידע שגלעד שליט חי ובריא וחמאס אחראי לשלומו ולגורלו". נתניהו גם בירך את ראש צוות המשא ומתן חגי הדס ואת צוותו על העבודה המקצועית.

ההחלטה על שחרור 20 הנשים הפלסטיניות בתמורה לקבלת הקלטת, אושרה בקבינט המדיני-ביטחוני פה אחד. 19 מתוך האסירות הפלסטיניות הן מהגדה המערבית ואחת מהן מעזה. אף אחת מהן לא היתה מעורבת באופן ישיר בהרג ישראלים. חלקן נתפסו עם סכין על גופן וחלקן היו מעורבות במעגל שני ושלישי בפיגועים שבהם נפצעו ישראלים באורח קל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully