וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שונית אלמוגים מבטון"

אריאל קריל

4.10.2009 / 9:00

כך מתייחס רן סלוין לתל אביב בסרטו Insomniac City Cycles שיוקרן בפסטיבל אייקון 2009 שיתקיים השבוע בסינמטק תל אביב. צפו בטריילר והכינו את כדורי השינה

יח"צ - חד פעמי

אדם שסובל מחוסר שינה מוצא עצמו ירוי בחניון בתל אביב. בחורה מסתורית מתעוררת כדי למצוא את עצמה קשורה למחצה בחדר מלון בשנחאי. כך נפתח סרטו של האמן רן סלוין, Insomniac City Cycles, שעוקב אחר ניסיונותיהם של השניים לא רק לגלות מה הוביל אותם למצבם אלא גם להבדיל בין מציאות לחלום - או, ליתר דיוק, בין מציאות לבין החלום המשותף שנדמה ששניהם שרויים בו.

זהו סרטו העלילתי הראשון של סלוין, שבעברו מספר לא מועט של עבודות וידאו שעוסקות במרחב העירוני בכלל ובתל אביב בפרט. "תל אביב היא, קודם כל, העיר שהכי נגישה לי", הוא מספר בשיחה עם וואלה! תל אביב, "ושנית, זו עיר שמציעה הרבה יותר מכפי שנראה על פני השטח, במיוחד עבור המצלמה".

"יחד עם זאת", הוא ממשיך, "הסרט מתחלק בין תל אביב לשנחאי ובקטעים שמתרחשים בשנחאי כמעט שלא השתמשתי באפקטים. המצב הנתון שלה כל כך על טבעי גם ככה – לפחות לעיניים מערביות – שלא הייתי צריך לגעת בה".

לדבריו, "לא מדובר בסרט דוקומנטרי אלא בניסיון לתאר את העיר מנקודת מבטו של מי שנמצא תלוי בין מציאות לחלום ובין חיים למוות. העיר עצמה היא רק קרש קפיצה לסיפור רחב יותר שמנותק מזמן ומקום ספציפיים. לא רציתי לחקור תופעות חברתיות אלא להשתמש בעיר כמעין מגרש משחקים של התת-מודע".

"מבחינה זו", הוא מסביר, "נדודי השינה הם סוג של פריזמה שדרכה רציתי לחקור תופעות על טבעיות: בניינים בתנועה, בן אדם שעולה באש, חיים שמתקיימים מתחת למים. בסופו של דבר, התל אביב שעולה מתוך הסרט היא תל אביב מאוד אפלה, מאוד מנוכרת. זה לא סרט על חוף הים, על המסעדות, על קלאבינג, אלא על פן מאוד מסוים של העיר, הפן העל טבעי שרוחש בה מתחת לפני השטח. ניסיתי לחקור את הפן זה כאילו העיר היא שונית אלמוגים מבטון".

.

פסטיבל אייקון 2009 יתקיים בסינמטק תל אביב במהלך חול המועד סוכות, 4-10 באוקטובר.

סרטו של רן סלוין, Insomniac City Cycles, יוקרן בפסטיבל ב-6 וב-9 באוקטובר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully