וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רה"מ: "דו"ח גולדסטון יפיל מעמד האו"ם"

30.9.2009 / 15:37

ראש הממשלה נתניהו תקף במפגש עם שגרירי אסיה והפסיפיק בישראל לדו"ח השופט גולדסטון. "מי שתומך בדו"ח גולדסטון, מתנגד לשלום". לדבריו, יש תמיכה בינלאומית להשאירו במועצת זכויות האדם בז'נבה

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שב ותקף היום (רביעי) את דו"ח גולדסטון", שחקר את אירועי מבצע "עופרת יצוקה", ואת המועצה לזכויות אדם של האו"ם. על רקע כינוס המועצה בז'נבה, אמר ראש הממשלה במהלך ארוחת צהריים עם שגרירי אסיה והפסיפיק בישראל כי "דו"ח גולדסטון יגרום לנפילה גדולה במעמד האו"ם ויגרום לו להיות בלתי רלבנטי. יש סביב הדו"ח פעילות שמעודדת טרור".

עוד אמר נתניהו לגבי הדו"ח כי "מי שתומך בדו"ח גולדסטון, מתנגד לשלום. אין אף מדינה ואף ציבור, בטח לא הציבור בישראל, שיסכימו לקחת סיכונים למען השלום, אם ישללו מהם את הזכות להגן על עצמם. עזבנו את עזה באמונה, לפחות של חלקנו, שלא יירו טילים. אחרים אמרו שגם אם יירו טילים, לישראל תהיה הזכות להגן על עצמה. הדו"ח הזה מונע את זכות ההגנה העצמית".

נתניהו הזהיר כי "אם הדו"ח ימשיך מז'נבה לבית הדין הבינלאומי בהאג, הוא יעצור את תהליך השלום, משום שישראל לא תיקח סיכונים אם ימנעו ממנה להגן על עצמה. לכן עליכם לבלום את דוח גולדסטון עכשיו. יש תמיכה בינלאומית להשאיר את הדוח בז'נבה ואני מבקש להעביר את המסר לממשלותיכם".

בנוגע לכינוס המועצה לזכויות אדם של האו"ם אמר נתניהו כי "מה שקורה בז'נבה יכול להיות אסון לשלום ולמאבק בטרור. העיקרון של זכות תגובה לגיטימית נגד הטרור מרוסק על ידי גוף ששייך לאו"ם. המשמעות היא שכולנו עלולים להיות משותקים במלחמתנו בטרור. זו מכה איומה לאו"ם. יש שוב סכנה שהאו"ם יחזור לימים האפלים שבהם התקבלה החלטה על השוואה בין הציונות לגזענות. זה מתחיל בישראל ועלול להסתיים במדינות נוספות. זכרו שהזהרתי מפני תופעה זו".

לשכת שר הביטחון אהוד ברק הכחישה הבוקר את הפרסומים לפיהם בכוונתו להמליץ לממשלה על הקמת ועדה ישראלית לבדיקת טענות דו"ח גולדסטון. מלשכת שר הביטחון נמסר, כי "אהוד ברק לא הציע מעולם להקים ועדת בדיקה לבחינת טענות דו"ח גולדסטון. השר ברק מתנגד לכל בדיקה כזאת. שר הביטחון, אהוד ברק, סומך על בדיקות צה"ל ומתנגד באופן עקבי, גם בפרשות קודמות, לכל חקירה חיצונית במקום חקירות צה"ל"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully