וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר ועדת הכספים נגד הקיצוץ בתקציב

צבי זרחיה

30.9.2009 / 15:49

ח"כ גפני שנועד בצהריים עם שר האוצר יובל שטייניץ אמר כי "לא ייתכן שהכנסת מאשרת תקציב דו שנתי ופתאום מביאים לנו קיצוץ לא מובן. זה נראה רע מאוד"

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני (יהדות התורה) מתנגד להצעת הקיצוץ בתקציב המדינה בסך של 2 מיליארד שקל שתוגש מחר לממשלה.

גפני שנועד בצהריים עם שר האוצר יובל שטייניץ אמר כי "אני לא מקבל את הקיצוץ הצפוי. הדרך שבה הדבר נעשה אינה מקובלת עלי. לא ייתכן שהכנסת מאשרת תקציב דו שנתי ופתאום מביאים לנו קיצוץ לא מובן. זה נראה רע מאוד. אין הצדקה לפגיעה כל כך קשה בחינוך למרות הצורך הנוסף בתקציב למערכת הבריאות והבטחון".

ביהדות התורה זועמים על קיצוץ של 300 מיליון שקל בתקציב הישיבות. בפגישה בין גפני לשטייניץ, הציע יו"ר ועדת הכספים חלופות לביצוע הקיצוץ. "אני לא מתווכח על הצורך לקצץ בתקציב אבל אפשר להגיש קיצוץ בדרכים אחרים", אמר. שטייניץ וגפני סיכמו לקיים פגישה נוספת יחד עם הממונה על התקציבים, אודי ניסן.

ובתוך כך ח"כ יולי תמיר (עבודה) פנתה אל יו"ר ועדת חוץ ובטחון, ח"כ צחי הנגבי (קדימה), בבקשה לקיים דיון בעניין תוספת של 1.5 מיליארד שקל למערכת הבטחון. תוספת זו תינתן לאחר אישור הקיצוץ של 2 מיליארד שקל בתקציב כולו. גם מערכת הבריאות תקבל תוספת של חצי מיליארד שקלים להתמודדות עם שפעת החזירים.

בכנסת מעריכים שלמרות התנגדויותיו של גפני וח"כים נוספים בוועדת הכספים, בהם מירי רגב, ציון פיניאן (ליכוד), שלי יחימוביץ (עבודה), חיים אורון (מרצ) ועוד - הצעת הקיצוץ תאושר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully