וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עד 2010 הצבא האמריקאי כבר לא יהיה בעירק

30.9.2009 / 13:44

מפקד הכוחות האמריקאים בעירק צפוי להודיע לקונגרס כי כ-4,000 חיילים צפויים לחזור מעירק כבר באוקטובר הקרוב וכי כל הכוחות יסיימו לסגת מהמדינה עד ספטמבר 2010

ארצות הברית צפויה להוציא כ-4,000 מחייליה הנמצאים בעירק עד סוף חודש אוקטובר הקרוב, כך צפוי להודיע מפקד הכוחות האמריקאים במדינה בעדות שתימסר היום (רביעי) בפני הקונגרס. הגנרל ריי אודיארנו צפוי לדווח לוועדה הצבאית של הקונגרס, כי הנסיגה מעירק תערך כמתוכנן וכי כל הכוחות האמריקאים יסיימו לסגת מהמדינה עד ספטמבר 2010. "ישנם כ-124,000 חיילים ו-11 יחידות לוחמות הפועלות כיום בעירק. אני מעריך כי עד סוף אוקטובר יוותרו שם כ-120,000 חיילים", יאמר אודיארנו בעדותו, שעותקים מוקדמים שלה פורסמו אמש.

"ככל שנמשיך להתקדם, נדלל את כוחותינו ברחבי עירק, בכדי להקטין את הסיכון בו הם נמצאים ובכדי להשיג העברת סמכויות מסודרת לידי כוחות הביטחון העירקים", יאמר אודיארנו לנציגי הקונגרס. בנוסף, מעדותו עולה כי מספרם של הקבלנים האמריקאים המבצעים עבודות בעירק ירד מ-149,000 בינואר לכ-115,000 כיום, וכ-100 בסיסים אמריקאים נסגרו.

חיילים אמריקאים בעירק. Karim Kadim AP, AP
בחודש הקרוב יחזרו מעירק 4,000 חיילים אמריקאים/AP, Karim Kadim AP

על פי לוח הזמנים של תוכנית הנסיגה של נשיא ארצות הברית ברק אובמה, הכוחות האמריקאים צפויים לסגת כליל מהמדינה עד 31 באוגסט 2010, אולם כ-50,000 חיילים יוותרו מאחור בכדי לאמן ולהכשיר את הכוחות העירקים ולאבטח את צוותי השיקום והסגל הדיפלומטי.

גנרל אודיארנו ציין, כי קיים שיפור במצב הביטחון הכללי בעירק, אולם הוסיף כי ישנן עדיין כמה אפשרויות לעימותים עתידיים, בינהם הבחירות הצפויות להערך בינואר, המתיחות בין הערבים לכורדים והאלימות הפנימית במדינה. "אל קאעדה בעירק, קיצונים סונים ושיעים – כולם ממשיכים להוות איום על היציבות ומחפשים דרכים ליצור סדקים במערכת הפוליטית, תוך שהם מאיימים על ההתקדמות שהושגה עד כה", אמר גנרל אודיארנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully