וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סך החוב בסקטור העסקי: 715.5 מיליארד ש"ח

טל לוי

30.9.2009 / 13:07

ממחקר שנערך בבנק ישראל עולה כי חלה ירידה של 1.6% מתחילת השנה בהיקפי החובות במגזר העסקי. החוב לבנקים ירד ב-3% ואילו החוב האג"ח דווקא עלה

החוב של הסקטור העסקי לבנקים הולך ויורד, אך החוב למחזיקי איגרות החוב דווקא עולה - כך עולה מנתוני בנק ישראל.

מהחטיבה למידע ולסטטיסטיקה נמסר כי מתחילת השנה חלה ירידה של כ-12 מיליארד שקל (1.6%-) ביתרת החוב של הסקטור העסקי; מזה ירידה כמותית בחוב של כ-17.1 מיליארד שקל שקוזזה בעליות בגורמי מחיר ואחרים של כ-4.5 מיליארד שקלים.

יתרת החוב של הסקטור העסקי (ללא בנקים וחברות ביטוח) לכל המלווים עלתה בחודש יולי בכ-3 מיליארד שקל (0.4%), לרמה של 715 מיליארד שקל, בעיקר כתוצאה מגידול בחוב החוץ בנקאי. העלייה ביתרת החוב ביולי מוסברת בגידול נטו במתן הלוואות חדשות (להלן הגורם הכמותי) בכל אפיקי הגיוס.

הירידה בחוב, מתחילת השנה, מוסברת בירידה של 11.8 מיליארדי שקל בחוב של המגזר העסקי לבנקים (2.9%-) ושל 11.6 מיליארדים בחוב לחו"ל (9.2%-), שקוזזה חלקית בעלייה של כ-11.4 מיליארדים ביתרת החוב למגזר החוץ בנקאי המקומי (6%).

בחודש אוגוסט הנפיק הסקטור העסקי (ללא בנקים וחברות ביטוח) אג"ח בשווי של כ-2.6 מיליארד שקלים - היקף גבוה בהשוואה לממוצע ההנפקות מתחילת השנה (כ-1.8 מיליארד שקל). הנפקות האג"ח הסחירות בבורסה בת"א הסתכמו בחודש אוגוסט בכ-2.2 מיליארד שקל. מתחילת השנה הסתכמו ההנפקות של המגזר העסקי בכ-14.9 מיליארד שקל, מתוכן כ-10.4 מיליארדים באג"ח סחירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully