וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגן הדוד שפגע בכבודו של מלך מרוקו

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

30.9.2009 / 16:24

הוצאתו לאור של עיתון במרוקו הופסקה, לאחר שפורסמה בו קריקטורה המציגה את בן דודו של המלך חוגג חתונה כשברקע מופיע מגן דוד. "זו פגיעה קשה בכבודו של אחד מסמלי האומה"

משרד הפנים במרוקו הורה היום (רביעי) לעצור את הוצאתו לאור של העיתון היומי "אחבאר אל-יום" בגלל קריקטורה שפורסמה לפני מספר ימים ובה הוצג בן דודו של מלך מרוקו חוגג את חתונתו כשברקע מופיע דגל מרוקו עם מגן דוד במקום כוכב. הקריקטורה פורסמה ימים אחדים לאחר חתונת בן הדוד, הנסיך מולאי איסמעיל, עם אישה גרמניה מוסלמית במרוקו.

בהודעת משרד הפנים שפורסמה בכלי התקשורת במרוקו נכתב כי הוחלט לעצור למשך שלושה ימים את הפצתו של העיתון משום שהקריקטורה שפרסם "פוגעת קשות בכבודו של אחד מאנשי בית המלוכה ומהווה פגיעה באחד מסמלי האומה והממלכה". לטענת משרד הפנים המרוקאי, השימוש במגן דוד בקריקטורה מעלה סימני שאלה בנוגע לכוונותיו ולרמיזותיו של העיתון "וחושף נטיות אנטישמיות".

בנוסף נמסר כי הנסיך מולאי החליט באופן חסר תקדים לפנות לבית המשפט ולתבוע את העיתון לדין בגין פגיעה בו ובבית המלוכה, דבר האסור על פי חוק במרוקו. הבעלים של העיתון, תאופיק בושארין, מחה על החלטת משרד הפנים לסגור את עיתונו למשך שלושה ימים ואמר כי לא מדובר כלל במגן דוד.

לפני כחודש דווח כי משטרת מרוקו זימנה לחקירה שבעה עיתונאים בחשד להפצת דיווחים "שקריים" אודות מצבו הבריאותי של מלך מרוקו מוחמד השישי. השמועות אודות מחלתו האמיתית של המלך נפוצו לאחר שמארמונו של המלך הופצה הודעה בדבר מחלה שגרתית של המלך. בעקבות זאת החלו מספר עיתונאים לדווח מפי מקורות רפואיים על וירוס שבו לקה המלך.

בתגובה לפרסומים הודיעה הפרקליטות במרוקו כי המשטרה תחקור את כל מי שתוכח מעורבותו בנושא. "המאמרים שפורסמו בעיתונים כוללים עובדות שקריות ומידע מזויף בכל הנוגע לבריאותו של המלך". עיתונאים במרוקו הביעו את חששם מפגיעה בחופש העיתונות והביטוי בממלכה בעקבות זימון העיתונאים לחקירה, וזאת דווקא לאור ההתקדמות המשמעותית בחופש הביטוי שהושגה בתקופת המלך מוחמד השישי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully