וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אורקל רוכשת את הייפרול הישראלית

גיא גרימלנד

30.9.2009 / 11:21

בחברה הישראלית הושקעו עד כה כ-42 מיליון דולר, כאשר על המשקיעים נמנו קרן סקויה ואיתן ורטהיימר. פרטי העסקה והיקפה לא פורסמו

אורקל הודיעה הלילה על רכישתה של חברת הסטארט-אפ הישראלית הייפרול. החברה הישראלית, שנוסדה בשנת 2000, מתמחה בפיתוח פתרונות המשפרים ביצוע של תהליכים ושאילתות במערכות בינה עסקית. היא הוקמה על ידי ארבעה יזמים - יוסי כספי, ד"ר ראובן בקלש, גבי רובין, אמיר רסקין וגיא שקד - כפרויקט משותף של חברת קוביות תוכנה וחברת אפליקטק. בחברה הושקעו כ-42 מיליון דולר. דנאלי ונצ'רס, אקסיד, סקויה וורטקס הן הקרנות המשקיעות בחברה. משקיע נוסף הוא איתן ורטהיימר. מאורקל לא נמסר מהם פרטי העסקה.

על פי חלק מהדיווחים בסוכנויות החדשות, אורקל תרכוש רק חלק מנכסי התוכנה של הייפרול. מטרת הרכישה, לפי אורקל, היא לשלב את התוכנה של הייפרול במטרה לשפר את יכולות הדיווח של התוכנה לניהול פיננסי של אורקל. הייפרול פיתחה תוכנה שמאיצה ניתוחים פיננסיים במסדי נתונים. בתוכנה משתמשות חברות גדולות משוק האנטרפרייז כדי לקבץ מידע פיננסי ממגוון מקורות. מוצרי הייפרול כוללים מערכת ניהול לשיפור ביצועים שמאפשרת להאיץ בקשות לאחזור מידע ממסדי נתונים. המוצר שלה עובד עם מסדי נתונים של ספקים שונים: אורקל, יבמ (DB2), סייביס (ASE) ומיקרוסופט (MySQL). היא תומכת במגוון מערכות הפעלה: חלונות, לינוקס, סולאריס של סאן, AIX של יבמ ויוניקס של HP. היא מסוגלת להאיץ בקשה לאחזור מידע ממסד נתונים במהירות של פי 10 עד 400 ולקצר זמני טעינה של אפליקציות עד פי 200. כמו כן, היא תומכת במערכות בינה עסקית של ביזנס אובג'קטס, מיקרוסטרטיג', קוגנוס ו-OLAP.

אורקל מתכננת לשלב את התוכנה של הייפרול בסוויטת Enterprise Performance Management שלה. בשלב זה לא ברור האם הייפרול תתמוך במסדי נתונים מתחרים לאורקל. הייפרול מציעה כיום גם תוכנה שתומכת בלקוחות SAP. לחברה הישראלית מרכז פיתוח בעומר ומשרדים במאונט ויו קליפורניה. אורקל תשלים את העסקה מאוחר יותר השנה בהתאם לאישורים רגולטוריים. על פניו לא נראה שמדובר באקזיט משמח. אורקל הודיעה כי תשלב חלק מעובדי הייפרול בלבד. בשלב זה לא ברור האם מרכז הפיתוח של החברה ימשיך לפעול כרגיל מישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully