וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך ייעשה למי שיתחתן עם שתי נשים

גלעד גרוסמן

30.9.2009 / 11:46

תושב ג'לגוליה שהתחתן עם אישה בעודו נשוי לאישה אחרת, נשלח לארבעה חודשי מאסר בפועל, אותם ירצה בעבודות שירות. "מדובר בעבירה שאין להקל בה ראש ויש להוקיע אותה"

בית משפט השלום בכפר סבא גזר אתמול (שלישי) ארבעה חודשי עבודות שירות על תושב ג'לג'וליה, שהודה והורשע בעבירה של ריבוי נישואין, לאחר שלפני שבע שנים התחתן בפעם השנייה בעודו נשוי לאשתו הראשונה. הגבר התחתן בפעם הראשונה ב-1971, אולם היחסים ביניהם התערערו, ולפני שבע שנים נישא שוב. הבעל עזב את הבית והאישה המשיכה להתגורר בביתם המשותף, ובשנה שעברה הם התגרשו באופן רשמי.

"המדובר בעבירה שאין להקל בה ראש, וככלל יש להוקיע את הנגע החברתי של ריבוי נישואין, הנגרם בפעולה חד צדדית של הבעל, המקפח לכאורה את בת הזוג הראשונה ופוגע במעמדה", כתב השופט חנוך פדר בגזר הדין. "מוסד הנישואין הוא מיסודות המשטר החברתי במדינה מתוקנת ובתור שכזה הוא מוגן במסגרת החוק. על כן ברי, שהמדובר בנוהג, אשר ככלל, יש לעקרו מן השורש".

המדינה ביקשה להטיל עליו עונש מאסר בפועל, אולם השופט התחשב בנסיבותיו האישיות של הבעל, שבתו ואשתו השנייה חולות ובנו עבר תאונה, וגזר עליו 16 חודשי מאסר, מהם ארבעה חודשים מאסר בפועל, שיומרו בעבודות שירות.

"נראה, כי מדיניות הענישה, אשר החמירה מאוד בתיקים כגון זה, נקבעה, שעה שעבירות אלה היוו 'מכת מדינה' – בראשית שנות קיום המדינה", כתב השופט פדר. "בתי המשפט דאז החמירו בענישה, כדי להחדיר לתודעת הציבור את איסור הביגמיה. אלא, שמאז הפכה עבירה זו נדירה יותר ויותר ואלמנט ההרתעה לכולי עלמא, איבד מעט מחשיבותו".

  • עוד באותו נושא:
  • ביגמיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully