וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: "לא נתנצל על מאבקנו הצודק בטרור"

30.9.2009 / 8:39

שר הביטחון הגיב בחריפות על התביעה שהוגשה נגדו בלונדון בשל פשעי מלחמה בעזה. לדבריו, "תיאטרון האבסורד שבו מי שמגן על אזרחיו מתגונן חייב להיפסק". מבהיר: "אתנגד לכל ועדה לבדיקת טענות דו"ח גולדסטון"

"העובדה שבית המשפט בלונדון דחה את התביעה הפלסטינית נגדי אינה מעלה ואינה מורידה. לא נתנצל בשום צורה על מאבקנו הצודק בטרור". כך אמר הבוקר (רביעי) שר הביטחון אהוד ברק, המבקר בבריטניה, לאחר שבית המשפט בלונדון דחה את התביעה שהוגשה נגדו בגין מעורבתו במבצע "עופרת יצוקה" בעזה. התובעים אף דרשו להוציא נגד ברק צו מעצר, בשל פשעי מלחמה, כהגדרתם.

"אנחנו לא מתכוונים לתת לטרור לנצח", אמר הבוקר ברק. "נעשה כל מה שאפשר כדי שנציגי ישראל, אנשי מערכת הביטחון וחיילי צה"ל, ימשיכו לנוע בעולם באופן חופשי. תיאטרון האבסורד שבו מי שמגן על אזרחיו מתגונן חייב להיפסק. אחרת עלול העולם לא רק לתת פרס לטרור, אלא גם לעודדו להמשיך בדרכו הנפשעת".

בית המשפט בבריטניה דחה אמש את התביעה שהגישו הפלסטנים נגד ברק. הדחייה הגיעה בעקבות פנייה של משרד החוץ הבריטי, שטען שברק הוא אורח מפלגת הלייבור ונהנה מחסינות דיפלומטית. הפלסטינים טענו כי יש להוציא צו מעצר בינלאומי נגד ברק, לפי העיקרון של השיפוט הבינלאומי, כפי שנקבע על ידי בית הדין הבינלאומי בהאג בשנת 2001.

בתוך כך, לשכת שר הביטחון הכחישה את הפרסומים הבוקר, לפיהם בכוונתו להמליץ לממשלה על הקמת ועדה ישראלית לבדיקת טענות דו"ח גולדסטון. מלשכת שר הביטחון נמסר, כי "אהוד ברק לא הציע מעולם להקים ועדת בדיקה לבחינת טענות דו"ח גולדסטון. השר ברק מתנגד לכל בדיקה כזאת. שר הביטחון, אהוד ברק, סומך על בדיקות צה"ל ומתנגד באופן עקבי, גם בפרשות קודמות, לכל חקירה חיצונית במקום חקירות צה"ל"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully