וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וולבו ירוקה כבר יש לכם?

דניאל שמיל

30.9.2009 / 6:45

יצרנית המכוניות וולבו תשווק מכוניות ירוקות: המנוע יכבה אוטומטית ברמזורים. הגרסאות הירוקות של C30 הקומפקטית ו-S40 יימכרו בישראל תמורת כ-150 אלף שקל

האם המיסוי הירוק יעודד דווקא יבוא דגמי דיזל, שלא נחשב ידידותי לסביבה? מאיר, יבואנית וולבו, מתכננת לשווק בישראל אחרי החגים שתי גרסאות DRIVe של דגמי היצרן. מדובר בגרסאות דיזל עם תיבת הילוכים ידנית, האמורות להיות חסכוניות במיוחד בדלק ובזיהום. לישראל ייובאו הגרסאות הירוקות של C30 הקומפקטית וה-S40 המשפחתית. לשתי הגרסאות מנוע דיזל בנפח 1.6 ליטר ובהספק של 109 כ"ס.

אלה המכוניות הראשונות בישראל שיכללו מערכת "עצור וסע", המדוממת את המנוע ברמזורים, ומדליקה אותו עם שחרור המצמד (בדגם ידני) או לחיצה על המצערת (באוטומטי). עוד מתאפיינות המכוניות בשינויים אירודינמיים קלים, הכוללים כיסוי לתחתית המרכב, מסיטי רוח לפני הגלגלים הקדמיים וחישוקים עם מקדם גרר נמוך. הצמיגים, מתוצרת מישלין, מיועדים להתנגדות נמוכה, והתוצאה היא פליטה של 99 גרם פחמן דו-חמצני לק"מ וצריכת דלק מוצהרת של 31.6 ק"מ לליטר ב-C30, ו-104 גרם פחמן דו-חמצני לק"מ וצריכת דלק של 30.8 ק"מ לליטר ב-S40.

נתונים אלה מסייעים למכוניות להיכנס לקבוצות זיהום נמוכות יחסית. ה-C30 נכנסת לקבוצה 11 וה-S40 לקבוצה 12. הטבות המס של המכוניות (5,000 ו-4,000 שקל, בהתאמה) יסייעו להן להימכר במחיר נמוך יחסית: ה-C30 תוצע בכ-150 אלף שקל וה-S40 בכ-155 אלף שקל - המחירים הנמוכים ביותר בהיצע הדגמים של וולבו.

"ייתכן שהתיבה הידנית תתפוס", אומר עוזי גונן, מנהל השיווק בחטיבת המכוניות הפרטיות של היבואנית מאיר. "נראה שרוב הלקוחות ימשיכו לקנות אוטומטי, אבל המיסוי נותן תמריץ לתיבה ידנית". בין היתר, תשווק ה-S40 DRIVe לשוק המוניות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully