וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסותא שוב מחליף ידיים - תמורת 343 מיליון ש"ח

מאת גיא ליברמן

30.9.2009 / 6:45

בפעם השנייה בשלוש שנים: מתחם אסותא בתל אביב נמכר לקבוצת משקיעים. בכוונת הרוכשת לבנות במקום מגדל מגורים בן 26 קומות. במתחם החזיק שעיה בוימלגרין בשותפות עם איש העסקים חן למדן

מתחם אסותא בתל אביב מחליף ידיים בפעם השנייה בתוך שלוש שנים: חברת ניהול קבוצות הרכישה העיר החדשה, בניהולם של דרור הלוי ורביב צולר, חתמה על הסכם לרכישת המתחם תמורת 343 מיליון שקל. העסקה מגלמת שווי קרקע בממוצע לדירה של 2.2 מיליון שקל.

במתחם מחזיקות חברת בוימלגרין קפיטל, שבשליטת איש העסקים שעיה בוימלגרין, בשותפות (50%) עם קבוצה שבשליטת איש העסקים חן למדן, מבעלי השליטה בחברה הציבורית אוריין. קבוצת הרכישה מתעתדת לבנות במתחם מגדל מגורים יוקרתי בן 26 קומות וכן לעשות שימושים מסחריים במבנים לשימור שבמתחם. בסך הכל צפויות להיבנות במתחם כ-155 דירות.

מתחם בית החולים אסותא ממוקם בין הרחובות ז'בוטינסקי, יהושע בן-נון, ורמיזה וקורדובה. גודלו של המגרש 8.5 דונם ובו שלושה מבנים לשימור לא מחמיר, על פי תוכנית השימור המאושרת של העירייה. על פי זכויות הבנייה, ניתן לבנות במתחם כ-19 אלף מ"ר עיקרי. כמו כן, השטח ניתן לשימוש מסחרי במבנים לשימור, אם כי בקבוצת הרכישה הודיעו כי הם מתעתדים לשנות את ייעוד המבנים לשימור לטובת מגורים ולבנות בהם בעיקר דירות גן.

כחלק מהאסטרטגיה של הקבוצה לשדר יוקרה, בכוונתה להציע 30 דירות יוקרתיות של פנטהאוזים ודירות גן למכירה, ובכך למקסם את מחירי הדירות במתחם.

את המתחם רכש בוימלגרין, באמצעות בוימלגרין קפיטל שבשליטתו, תמורת 52 מיליון דולר (כ-235 מיליון שקל) באפריל 2006 מידיהם של גד זאבי ודני גולדשטיין. בתחילת 2008 רכש בעל השליטה בחברת אוריין, למדן, מחצית מהפרויקט לפי אותו שווי.

אלא שבחודשים האחרונים עסוק בוימלגרין בעיקר במימוש נכסים לאור קשיים שאליהם נקלעו חלק מהחברות שבשליטתו. כחלק מאסטרטגיה זו, הועמד גם מתחם אסותא למכירה. בין הנכסים שמכרו חברות שבשליטת בוימלגרין רשת המלונות מוריה, שהיתה בשליטת אזורים תיירות, לקבוצת פתאל תמורת 270 מיליון שקל; וכן מגרש סמוך למתחם עלית ברמת גן שהוחזק על ידי אזורים, ושנמכר בשבוע שעבר תמורת 40 מיליון שקל לחברת מצלאווי.

את העסקה הובילו, בשם המוכרים, הילה אמסטרדם, עו"ד אבי ארד וורד גיטרמן ממשרד גולפרב לוי ערן, ומצד הרוכשים עוה"ד אלון יואלי ועופר פריליך ממשרד קנטור אלחנני טל ושות'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully