וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישיבות הכריזו מלחמה כנגד הקיצוץ של נתניהו

מירב ארלוזורוב

29.9.2009 / 22:45

על פי ההצעה שתובא לאישור הממשלה, 300 מיליון שקל יקוצצו מתקציב הישיבות - כמחצית מהתוספת שהובטחה להן. נתניהו צפוי להטיל את כל כובד במשקלו במטרה להתמודד עם התנגדות הסיעות החרדיות

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, יזדקק ביום חמישי לכל כוח המנהיגות שלו כדי להעביר בממשלה את הצעת הקיצוץ בתקציב המדינה - בסך 2 מיליארד שקל. על פי ההצעה, יבוצע קיצוץ חד בתוספת התקציב שהובטחה למפלגות החרדיות בהסכמים הקואליציוניים. הקיצוץ יכלול קיצוץ של 300 מיליון שקל בתוספת שהובטחה לישיבות, וקיצוץ של 100 מיליון שקל בכספים נוספים שהובטחו לש"ס, יהדות התורה והבית הלאומי.

בהסכמים הקואלציוניים של ממשלת נתניהו ניתנו הבטחות כספיות רבות, בהן תוספת של 750 מיליון שקל לתקציב הישיבות. הצעת הקיצוץ החדשה מתבססת על קיצוץ של 750 מיליון שקל בכל ההסכמים הקואלציוניים - 20% מהיקף ההסכמים.

המשמעות של ההצעה היא שהמפלגות החרדיות עומדות לאבד חלק ניכר מההישגים שהשיגו במסגרת ההסכמים על הצטרפותם לקואליציה. אמנם לפי ההצעה של האוצר רק מחצית מהסכום יקוצץ והיתרה תידחה ל-2011, אך ספק אם הדבר ימתיק את הגלולה המרה מבחינת המפלגות החרדיות. לפיכך, לנתניהו ולשר האוצר יובל שטייניץ צפוי מאבק לא פשוט בממשלה על אישור ההצעה.

ככל הנראה, נתניהו יטיל את כל כובד משקלו בניסיון לשכנע את חברי הממשלה לאשר את הקיצוץ. התנגדותה של יהדות התורה אמורה להיות מוחלשת מכיוון שמשרד הבריאות, בראשות סגן שר הבריאות יעקב ליצמן (יהדות התורה), הוא אחד משני הנהנים העיקריים מהקיצוץ. לפי תוכנית הקיצוצים, המשרד אמור לקבל תוספת של עד חצי מיליארד שקל לשם היערכות נגד שפעת החזירים.

בנוסף, נתניהו יבהיר לחברי הממשלה את נחיצות העברתם של 1.5 מיליארד שקל למערכת הביטחון עבור צרכים ומטרות שנשארו חסויים. בממשלה רומזים כי מדובר בצרכים ביטחוניים דוחקים של ממש, מה שיקשה מאוד על שרי הממשלה לסרב לתקצב אותם. למעשה, נתניהו קיבל החלטה עקרונית על שינוי סדר העדיפות בתקציב 2009-2010 לטובת הצרכים הביטחוניים, ובלי הסכמה על קיצוץ רוחבי בתקציבי המשרדים ובהסכמים הקואלציוניים, לא יימצא מקור למימונם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully