וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

2 פלסטינים נהרגו בתקיפת צה"ל בעזה

יהושע בריינר וניר יהב

30.9.2009 / 10:34

בתגובה להתגברות ירי הרקטות ופצצות המרגמה, תקף צה"ל מנהרות הברחה ברצועת עזה. הפלסטינים: שניים נהרגו ועוד חמישה נעדרים

שני פלסטינים נהרגו הלילה (רביעי) ברצועת עזה, כתוצאה מתקיפת צה"ל באזור המנהרות בדרום הרצועה. כך מסר ראש שירותי החירום ברצועת עזה, ד"ר מועאוויה חסנין. לדבריו, צוותי ההצלה עדיין מנסים לאתר חמישה פלסטינים הנעדרים מאז התקיפות.

מטוסי קרב של חיל האוויר ביצעו הלילה שלוש תקיפות בתגובה לירי רקטת הקסאם ופצצת המרגמה לעבר שטח ישראל אמש. המסוקים תקפו שתי מטרות באזור המנהרות בדרום רצועת עזה ליד רפיח וכן קבוצת חמושים באזור פתוח בבית לאהיא שבצפון רצועת עזה.

במערכת הביטחון אמרו כי צה"ל ימשיך להגיב בחומרה על ירי לעבר שטח ישראל. "צה"ל רואה בארגון הטרור חמאס כנושא באחריות המלאה לשמירה על השקט", אמרו בצבא.

בשבועות האחרונים נרשמה עלייה במספר שיגורי רקטות הקסאם ופצצות המרגמה לעבר ישראל. במהלך יום הכיפורים נורו לעבר ישראל פצצות מרגמה ורקטת קסאם, ואמש התחדש הירי מרצועת עזה. שתי רקטות קסאם התפוצצו, הראשונה בשטח המועצה האזורית אשכול שבמערב הנגב. הרקטה התפוצצה סמוך לגדר של אחד הקיבוצים במועצה, מבלי לגרום לנפגעים או לנזק. הרקטה השנייה התפוצצה בשטח פתוח במועצה האזורית חוף אשקלון צפונית לרצועת עזה. גם במקרה זה לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

מנהל הקהילה בקיבוץ אמר לוואלה! חדשות כי "ההרגשה היא שוב של אזור מופקר, חזרנו שוב לאותה התקופה בה היינו לפני מספר חודשים". לדבריו, "אנחנו נתמודד עם זה, בתקווה שלא יהיה יותר גרוע".

במועצה האזורית אשכול הביעו אמש זעם רב על התמשכות ירי רקטות הקאסם ופצצות המרגמה לעבר האזור. "יש תחושה, שישראל לא מגיבה כדי לקבל אשראי בין לאומי, לאור הדו"חות שהוגשו בעניין 'עופרת יצוקה'", כך אמר ראש המועצה האזורית אשכול, חיים ילין. "לצערי זה אותו מראה כמו מלפני שמונה שנים. לא מעניין אותנו מי יורה, אנחנו לא נסבול המשך ירי. כל פתרון יהיה מקובל עלינו – צבאי או מדיני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully