וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: מאה הרוגים מפגיעת הצונאמי בסמואה

פנחס וולף

30.9.2009 / 4:15

על פי דיווחים, ייתכן שיותר ממאה בני אדם נהרגו מפגיעת גלי צונאמי בסמואה המערבית והאמריקאית שבאוקייאנוס השקט. הגורם לגלי הענק: רעש אדמה בעוצמה 8.0 בסולם ריכטר

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

מניין ההרוגים מפגיעת גלי הצונאמי במדינת האיים סמואה המערבית שבאוקיינוס השקט עלול להגיע לכמאה בני אדם. מדיווחי הרשויות במדינה עולה שהתקבלו עדויות על כפרים שלמים שנחרבו בחלקיה הדרום מזרחיים.

"ההערכה כעת היא שישנם כמאה מקרי מוות", אמר אוסגליה מוליפולה, סגן מנהל מרכז האסונות בסמואה המערבית. "הצונאמי הביא כמויות גדולות של חול ליבשה, וייתכן שהוא כיסה את הגופות באזור. נזדקק לציוד מיוחד כדי לדעת את מספר המתים המדוייק", הוא הוסיף.

לפחות 24 בני אדם נהרגו בסמואה האמריקאית כתוצאה מפגיעת גלי הצונאמי. מושל המדינה, טוגיולה טולאפונו, דיווח כי באירוע גם נפצעו כ- 50 בני אדם. לדברי המושל, מניין ההרוגים צפוי לעלות כשהמחלצים יצליחו להגיע לאזורים שנותקו לאחר שנפגעו על ידי גלי הענק. נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, הכריז על סמואה האמריקאית כאזור מוכה אסון, והורה לשלוח לאזור סיוע פדראלי.

גלי הצונאמי נגרמו כתוצאה מרעידת אדמה בעוצמה 8.0 בסולם ריכטר, אמש (שלישי) במעמקי האוקיינוס השקט. מוקד רעש האדמה היה כ-200 קילומטרים דרומית מערבית לחופי סמואה האמריקאית.

מיד לאחר הדיווח על רעידת האדמה פרסם המרכז אזהרות צונאמי לחופי ניו זילנד, סמואה האמריקאית וחופים קטנים נוספים באוקיינוס השקט. על פי דיווחים, גלי צונאמי נצפו בינתיים בפאגו-פאגו, ובסמואה האמריקאית. מאוחר יותר, בוטלה התרעת הצונאמי באזור. בהמשך הלילה, פרסמה הסוכנות המטאורולוגית של יפן התרעת צונאמי מקומית, המתייחסת לגלי צונאמי בגובה חצי מטר.

עד כה נצפו גלי צונאמי נמוכים באופן יחסי, אך בצונאמי ייתכנו גלי משנה חזקים בהרבה. כמו כן, הפער בין גלי הצונאמי יכול לנוע בין דקות אחדות לשעה. רעשי משנה בעוצמה של 5.3 בסולם ריכטר נמדדו הערב באזור סמואה האמריקאית.

יוסי לוי, דובר משרד החוץ מסר לוואלה! חדשות כי הוקם חדר מצב של משרד החוץ בשגרירות ישראל באוסטרליה בקנברה וכי בחדר המצב מקיימים מעקב מול הרשויות לגבי מימדי ההרס בסמואה. כמו כן, נבחנת אפשרות שישראל תשלח סיוע אם תתבקש. כרגע לא ידוע על נספים ישראלים.

בשנת 2004 גרם רעש אדמה בעוצמה של 8.9 בסולם ריכטר לנחשולי ענק שהכו בחופי הודו, סרי לנקה, תאילנד ואינדונזיה. מאות אלפי בני אדם נהרגו באסון הצונאמי האדיר וביניהם 7 ישראלים.

עדכון ראשון: 21:03

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully