וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: יש לבדוק ההצעה לפיצול תפקיד היועמ"ש

פנחס וולף

29.9.2009 / 20:43

בסביבתו של ראש הביטחון טוענים כי הוא עדיין מתנגד לפיצול תפקיד היועץ המשפטי. יחד עם זאת מבקש ברק להקים ועדה שתבחן את הסוגיה

שר הביטחון אהוד ברק הגיש היום (שלישי) הצעת החלטה להקים ועדה אשר תבחן את פיצול סמכויותיו של היועץ המשפטי הממשלה, ולהפריד בין תפקידו כיועץ משפטי ובין תפקידו כראש התביעה. על פי הצעת ברק הוועדה תורכב משופט בדימוס, שר משפטים לשעבר, יועץ משפטי לשעבר ונציג לשכת עורכי הדין.

גורמים בסביבת ברק אמרו לוואלה! חדשות כי עמדתו העקרונית המתנגדת לפיצול לא השתנתה וכי הוא מבקש רק לעשות בדיקה מעמיקה לפני שהממשלה תחליט על העניין. הנושא לא יעלה בישיבת הממשלה הקרובה אלא בזו שלאחריה. שר המשפטים יעקב נאמן הביע במספר הזדמנויות בעבר התנגדות להקמת ועדה בנושא מפאת לוחות הזמנים הקצרים, היות שהיום הוועדה לאיתור היועץ המשפטי לממשלה התחילה בעבודתה לאחר שהכנסת בחרה את נציגה לוועדה.

יו"ר מרצ, ח"כ חיים אורון, תקף את הצעת ברק ואמר כי "מצער שברק ומפלגתו נותנים ידם להחלשת המערכת המשפטית תחת לחזק אותה ואת מעמד היועץ המשפטי לממשלה, סמכויותיו ועצמאותו. הדבר תמוה שבעתיים נוכח המאבק בשחיתות הציבורית שאותו הוביל היועץ המשפטי מני מזוז".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully