וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פצוע בינוני בפיגוע ירי סמוך לשילה שבגדה

יהושע בריינר וניר יהב

29.9.2009 / 20:03

יריות נפתחו לעבר רכב ישראלי שנסע בכביש בין שילה לשבות רחל. כוחות גדולים של צה"ל הוזעקו למקום ופתחו בסריקות. "הפיגוע הוא תוצאה של ההפקרות הביטחונית בה מאפשר צה"ל לפלסטינים להגיע לישובים היהודים"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: עידן גוראל)

גבר נפצע באורח בינוני בתקרית ירי שאירעה אמש (שלישי) בכניסה להתנחלות שבות רחל שבחבל בנימין. מבדיקה ראשונית עלה כי הגבר נסע ברכב ישראלי בכביש שבין שבות רחל לשילה, כשנפתחה אליו אש מכיוון מערב. הגבר המשיך בנסיעה לכיוון השומר בהתנחלות קידה, שם קיבל טיפול רפואי.

ככל הנראה מדובר בתושב אחד היישובים באזור אשר נסע ברכבו כשנורו לעברו מספר יריות. צוותי מגן דוד אדום שהגיעו למקום טיפלו בו, ופינו אותו לבית החולים "הדסה עין כרם" בירושלים. כוחות גדולים של צה"ל הוזעקו למקום לסרוק את האזור אחר חשודים ומנסים לאתר את היורה. אף ארגון פלסטיני לא קיבל על עצמו אחריות לאירוע.

ראש המועצה האזורית בנימין, אבי רואה, אמר לוואלה! חדשות כי "אחת לכמה חודשים יש מי שדואג להבעיר את האזור, ולפגוע בנו כל פעם מחדש". לדבריו, "מערכת הביטחון דואגת לפרסם בכל הזדמנות כמה מחסומים הורידו ברחבי יהודה ושומרון אך שוכחים את מי שמשלם את מחיר ההקלות על הפלסטינים".

ב-12 באוגוסט נפצעו שני ישראלים כבני 18 באורח קל מירי של פלסטינים סמוך ליישוב מעלה לבונה צפונית לרמאללה. הפצועים טופלו במקום ופונו לבית החולים שערי צדק בירושלים.

בגלל ההקלות לפלסטינים?

תקרית הירי אירעה בכביש המקשר בין מספר מאחזים. לטענת המתנחלים, על אף שמדובר בכביש המיועד למתנחלים בלבד, השימוש בו הותר לאחרונה גם לפלסטינים לקראת עונת המסיק שאמורה להתחיל בשבוע הבא.

דובר שבות רחל, שמעיה תירם, אמר כי " לא היו לנו התרעות, אך יש לציין שהצבא והמנהל פתחו פה ציר נסיעה לערבים וזאת אחרי בקשות חוזרות ונשנות שלנו לסגור את הציר. הפתיחה הביאה למקרה כמו היום. אין לנו ספק שחדירת המחבל הוא פרי הביאושים של אישור פתיחת הציר. היינו מצפים מהצבא שיחסום את הציר הזה לנסיעת ערבים ושיגיב בהתאם לאירועים כאלה, על מנת לתת ביטחון לתושבים". בצה"ל דחו את הטענות ומסרו כי הכביש לא היה פתוח לתנועת כלי רכב פלסטינים.

ועד מתיישבי בנימין פרסם הודעה על פיה "הפיגוע הוא תוצאה ישירה של ההפקרות הביטחונית בה מאפשר צה"ל לפלסטינים להגיע לפאתי הישובים היהודים באמתלה של עבודות אדמה ואלה מנצלים אותן לתכנון פיגועים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully