וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרגא ברוש לממשלה: "פצו את היצואנים"

אורה קורן

29.9.2009 / 19:01

נשיא התאחדות התעשיינים דרש היום מהממשלה לפצות את היצואנים בשיעור ההפסדים הנגרמים להם בהיבט המוניטרי כתוצאה מנפילת שער הדולר מול השקל

נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש, דרש היום מהממשלה לפצות את היצואנים בהיבטים פיסקלים בשיעור ההפסדים הנגרמים להם בהיבט המוניטרי כתוצאה מנפילת שער הדולר מול השקל. "הלקוחות שלנו בעולם לא שמעו שהמיתון נגמר", אמר ברוש בכנס השנתי של מכון היצוא שנערך בדן פנורמה בתל אביב.

"אנחנו עסוקים בלחץ על הממשלה לסייע לנו בתחום הפיסקלי. מה שאנחנו לא יכולים כנראה לקבל בצד ההכנסות בדולרים - וזה לא לתקופה קצרה, וגם ביטוחי שער אינם פתרון אמיתי - נרצה לקבל בצד ההוצאות. באותן עלויות שמושתות עלינו מצד הממשלה במסים, ביטוח לאומי, איגרות בנמלים ותשלומים נוספים. חובה על הממשלה בתקופה זו לחשוב קדימה, בצוה בלתי רגילה, כי המצב לא רגיל, ולסייע ליצוא הישראלי לנצל הזדמנויות שיקרו בחודשים הקרובים", אמר ברוש.

"דיברתי עם שר האוצר בשבוע שעבר, על איזה יועץ כלכלי שלו (עומר מואב א"ק) שאמר שהיצואנים יצטרכו להבין שכשיורד גשם, הוא יורד בכל מקום. אנחנו מבינים את זה, השאלה אם הוא מבין שהמפעל פותח מטריה וממשיך לייצר במדינה אחרת. השאלה מה עושים מאות עובדיו ואם לשר האוצר יש מטריות לתת לאותם עובדים. כי הבעיה אינה שלנו היצואנים אלא היא בעיה אקוטית בכלכלת המדינה", אמר ברוש.

ברוש הביע תקווה שבכינוס "השולחן העגול" בין הממשלה, המעסיקים והעובדים שהוסכם לכנסו ב-19 באוקטובר, יחפשו הצדדים דרכים לפיצוי היצואנים. כיוון שהתעשיינים מבינים שבנק ישראל יפסיק להתערב בשלב כלשהו באותה אגרסיביות בשוק המט"ח, הציע ברוש לשנות את הטרמינולוגיה ולא לדבר על שער הדולר אלא על כושר התחררות של היצוא.

"הבעיה לא בשער הדולר, אלא בכושר התחרות של היצוא. הדולר מרכיב חשוב בכושר התחרות אבל אם אנחנו מבינים בכלכלה, רואים את החוזק של המשק הישראלי והחולשה של האמריקאי, אנחנו צריכים להבין שאנחנו לא עוסקים באיך שומרים על שער הדולר, למרות שאני מאוד מעריך את מה שעשה הנגיד. צריך לגלות מנהיגות בתחום הפיסקלי, ואנחנו תובעים מהממשלה לעשות את זה", אמר ברוש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully