וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ישראל לא מגיבה לירי בגלל דו"ח גולדסטון"

רמי שני

29.9.2009 / 20:45

לצד הביקורת בעולם על מבצע "עופרת יצוקה", נראה שאימת הקסאמים עדיין מרחפת מעל יישובי הדרום. שתי רקטות קסאם התפוצצו הערב בדרום. ביישובי עוטף עזה אומרים "חזרנו לתקופה בה היינו לפני מספר חודשים"

בשבועות האחרונים נרשמה עלייה במספר שיגורי רקטות הקסאם ופצצות המרגמה לעבר ישראל. במהלך יום הכיפורים נורו לעבר ישראל פצצות מרגמה ורקטת קסאם, הערב התחדש הירי מרצועת עזה. שתי רקטות קסאם התפוצצו הערב (שלישי), הראשונה בשטח המועצה האזורית אשכול שבמערב הנגב. הרקטה התפוצצה סמוך לגדר של אחד הקיבוצים במועצה, מבלי לגרום לנפגעים או לנזק. הרקטה השנייה התפוצצה בשטח פתוח במועצה האזורית חוף אשקלון צפונית לרצועת עזה. גם במקרה זה לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

מנהל הקהילה בקיבוץ אמר לוואלה! חדשות כי "ההרגשה היא שוב של אזור מופקר, חזרנו שוב לאותה התקופה בה היינו לפני מספר חודשים". לדבריו, "אנחנו נתמודד עם זה, בתקווה שלא יהיה יותר גרוע".

במועצה האזורית אשכול הביעו הערב זעם רב על התמשכות ירי רקטות הקאסם ופצצות המרגמה לעבר האזור. "יש תחושה, שישראל לא מגיבה כדי לקבל אשראי בין לאומי, לאור הדו"חות שהוגשו בעניין 'עופרת יצוקה'", כך אמר ראש המועצה האזורית אשכול, חיים ילין. "לצערי זה אותו מראה כמו מלפני שמונה שנים. לא מעניין אותנו מי יורה, אנחנו לא נסבול המשך ירי. כל פתרון יהיה מקובל עלינו – צבאי או מדיני".

"העבר חוזר אלינו מהר"

בשדרות שמעו במהלך יום הכיפורים כיצד השקט הופך לרעשי מלחמה והפחדים התעוררו מחדש: "היו כאן מסוקים ומטוסים. שמענו בומים של פצצות מרגמה וגם רקטות קסאם" סיפרה תושבת שדרות, "זה לא שקט. העבר חוזר אלינו מהר. אנשים חושבים שאם אין מטח של רקטות קסאם אז אין כאן שום סיפור, אבל אנשים שומעים את הקולות האלה והפחדים מתעוררים אצלם שוב ושוב".

יושבת ראש ועד ההורים העירוני, סוזי זאגזק, לא הסתירה גם היא את דאגתה מהמצב. לדבריה, "אנחנו צריכים להיות מוכנים, אין עדיין מרחבים מוגנים לכל התושבים". היא הוסיפה שלדעתה "עוד מעט תהיה מתקפה מחודשת. התחושות שלי אומרות שזה לא יאחר לבוא".

במהלך יום הכיפורים נורו לעבר ישראל רקטת קסאם ומספר פצצות מרגמה. הרקטה התפוצצה בשטח פתוח במועצה האזורית שדות נגב. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. פצצות המרגמה התפוצצו בשטח רצועת עזה. בעקבות הירי בחג תקף כלי טיס של חיל האוויר משגר רקטות קסאם מוכן לשיגור לעבר ישראל בצפון רצועת עזה. מצה"ל נמסר, כי זוהתה פגיעה במשגר.

בנוסף, נפתחה אש לעבר סיור של צה"ל שנע באזור רצועת עזה סמוך לגדר המערכת. הכוח השיב באש ובירי פצצות מרגמה. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. בתקרית נוספת שהתרחשה נורה טיל נגד טנקים לעבר סיור של צה"ל סמוך לגדר המערכת. גם באירוע זה לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. שלשום נורו רקטת קסאם ומספר פצצות מרגמה אל שטח ישראל מרצועת עזה והתפוצצו בשטחים פתוחים במועצה האזורית אשכול ובשטח רצועת עזה. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

(פרסום ראשון: 18:49)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully