וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפונים על הדו"ח: "הפינוי לא הסתיים"

29.9.2009 / 18:05

מתיישבי גוש קטיף ובמערכת הפוליטית מיהרו להגיב על הדו"ח החמור בנושא ההתנתקות. ח"כ אורבך: "להגיב בתנופת בנייה", ח"כ חסון: "יש להביא את הפרשה לסיום אחת ולתמיד"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: ענת ברק)

המערכת הפוליטית והמעורבים בתוכנית ההתנתקות הגיבו במהלך אחר הצהרים (שלישי) על דו"ח הביניים שהגישה ועדת הבדיקה בנושא. ועד מתיישבי גוש קטיף, פרסם תגובה על פיה "בעוד עקירת המפונים מבתיהם, גדיעת מקורות פרנסתם הפקעת נכסיהם וניתוק מעגלי חייהם ארכו פחות משבועיים - שיקומן של המשפחות, הפיצויים על מכלול נזקיהן, הקצאת קרקעות חלופיות עבורן, מתן מזור לפצעי הנפש שחוו ושחזור מארג החיים הכולל שלהן, כל אלה לא הסתיימו עד היום". הם הוסיפו כי "למעלה מארבע שנים אחרי הפינוי, דומה שהסיום אינו נראה באופק".

ח"כ אורי אורבך (הבית היהודי) אמר כי "מול הכישרון להרוס בנחישות חבל ארץ פורח צריכה ממשלת ישראל הנוכחית להוכיח רגישות בשיקום כל העקורים". הוא הוסיף כי "מפלגת 'קדימה' הותירה אחריה חורבות, יש להגיב בתנופת בנייה בכל ארץ ישראל".

שרת התרבות והספורט, ח"כ לימור לבנת אמרה שהיא "בטוחה שראש הממשלה יראה בשיקום המפונים משימה לאומית דחופה". היא קראה לדון בדו"ח בישיבת הממשלה הקרובה, "על מנת לקבל החלטות מעשיות שיוטלו על השרים. משרד התרבות והספורט ברשותי כבר פועל וימשיך לעשות את הכול כדי לסייע בשיקום המפונים".

מנהלת סל"ע, האחראית על המתנחלים שפונו בתוכנית ההתנתקות הוציאה הצהרה ובה נכתב ש"הדו"ח משקף את חלקם של כל המעורבים בפרויקט ההתיישבותי המורכב ביותר שידעה המדינה בעשורים האחרונים". המנהלת הדגישה את תפקיד המתפנים בכשלים וציינה כי "המנהלה קיימה את הבטחותיה, נבנו תשתיות בהיקף חסר תקדים וחולקו כל כספי הפיצויים שהובטחו על פי חוק ואף מעבר לכך".

"נעביר המסקנות לאובמה"

ח"כ דני דנון (ליכוד) אמר בתגובה לממצאי הדוח כי, "שרון ואולמרט מזמן לא בכסא מקבל ההחלטות, אך החלום שהם יצרו הוא חלום בלהות לאלפי משפחות. את היריקה בפרצוף למפונים של שלטון קדימה, שלטון המחנה הלאומי חייב להמיר לחיבוק חם. בכוונתי להעביר את מסקנות הדו"ח בתרגום לאנגלית לנשיא אובמה ולבכירי הממשל בארה"ב, על מנת שיראו וילמדו מן הטעויות של ממשלות העבר".

שר ההסברה והתפוצות, יולי יואל אדלשטיין (ליכוד) אמר כי "מנהיגים שניסו לשכנע את העם בקמפיינים שקריים שיש פתרון לכל מתיישב - נחשפים בערוותם. דו"ח הביניים מוכיח כי על ממשלת 'קדימה', שקמה על גבם של המפונים ולא השכילה בתקופת כהונתה לספק להם פתרונות מחייה בסיסיים, לקיים חשבון נפש נוקב בימים אלה. על הממשלה הנוכחית חלה החובה לתקן את המעוות ולהביא סוף לסבלם של המפונים".

יו"ר הוועדה לביקורת המדינה יואל חסון (קדימה) אמר כי בכוונתו " לזמן דיון בוועדה לענייני ביקורת המדינה על מנת לדון בממצאים. ממשלת ישראל וכל הרשויות שמטפלות במפוני גוש קטיף חייבות להסיר את כל החסמים הבירוקרטים ולהבין שהטיפול במפונים חייב להסתיים אחת ולתמיד". הוא הוסיף כי עלינו להתקדם קדימה ולסיים את הפרק הכאוב בחיי המפונים. על הממשלה מוטלת האחריות ליישם את המלצות הוועדה באופן מיידי עוד טרם הגשת הדו"ח הסופי. הוועדה לענייני ביקורת המדינה בראשותי תעקוב ותפקח אחר יישום ההמלצות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully