וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"3 שנים לא ירתיעו את הנהג הבא שיהרוג"

קובי מנדל

29.9.2009 / 19:44

אריה ברקוביץ', אחיו של סא"ל אסף ברקוביץ', שנהרג בתאונת דרכים, התייחס בכאב לעונש שנגזר על האיש שהורשע בהריגת האח. לוואלה! חדשות אמר ברקוביץ': "הייתי בביהמ"ש ויצאתי משם חולה"

"אם זה מה ששווים החיים, אז בית המשפט אמר את דברו", כך אמר הערב (שלישי) אריה ברקוביץ' בשיחה עם וואלה! חדשות, בתגובה להחלטת בית המשפט המחוזי בחיפה, שגזר מוקדם יותר שלוש שנות מאסר בפועל על האיש שהורשע בדריסת והריגת אחיו, קצין צה"ל סא"ל אסף ברקוביץ'. לדברי אריה ברקוביץ', "הייתי בבית המשפט לפני מתן גזר הדין ויצאתי משם חולה. זו הרגשה פנימית, ציפיתי ליותר. אמא שלי תחיה עם זה לעולם, גם עם העונש וגם עם מה שקרה".

עוד אמר האח ברקוביץ' כי "לגבי העונש, זה לא עושה לי טוב ולא ההיפך. ציפינו ליותר בקטע של ההתייחסות. הרגיזה אותי כל ההתנהלות, אבל זה בית משפט. כשאנחנו פותחים את העיתון, אנחנו רואים מקרים כאלה בזווית העין וכשאין אלינו קשר, זה לא מרתיע מישהו. אחרי מה שראיתי, אני אומר תודה רבה גם על זה. יש טעם לערער? את אסף זה לא יחזיר, לא אלינו, לא אל גיסתי ולא אל הילדים שלו. הוא היה בנאדם משכמו ומעלה וזה ממש בזבוז".

בצהרים גזר כאמור בית המשפט המחוזי בחיפה שלוש שנות מאסר בפועל, מאסר על תנאי לשנה וחצי ו-12 שנות פסילה מלהחזיק או לקבל רישיון נהיגה על איאד אבו אל היג'א בן 44 מהכפר עין חוד, נשוי ואב לארבעה ילדים. זאת לאחר שהוא הורשע על פי הודאתו בעבירת הריגה בתאונת דרכים של הקצין ברקוביץ' שהיה בן 40 במותו. התאונה אירעה בחודש דצמבר 2008. בנוסף, הודה אל היג'א בשתי עבירות של אי ציות לרמזור אדום ובעבירה של חבלה חמורה של הנפגע גרגורי שינדלר.

"התעלמות מהרשעות עלולה להוביל מסר שלילי"

השופט משה גלעד ציין בגזר הדין כי "רבות כבר נאמר על תופעת הקטל בדרכים אשר הפכה לדאבון הלב לחזון נפוץ במציאות חיינו היום יומית. ככזאת, מחייבת היא את בתי המשפט להירתם למאבק על מנת לנטוע בתודעתם של נהגים מסר ברור, בדבר החובה לנהוג כדין, מסר שימצא ביטויו באמצעות ענישה מחמירה".

השופט הוסיף כי "בענייננו, ארעה תאונה אשר תבעה חיים של אדם צעיר – איש צבא, סגן אלוף, איש משפחה וכן, גרמה לפציעת אדם נוסף. כך הביאה התאונה להרס חיים אחרים, של אמו ואחיו ושל בני אלמנתו, שלושת ילדיו אשר נותרו יתומים מאב וגם של משפחת הנאשם". השופט אמר כי "נסיבות התאונה הן חמורות, והחומרה היתרה נובעת מן העובדה שהנאשם חצה שני צמתים רצופים בניגוד לאור אדום ברמזור של כל אחד מהם".

השופט הבהיר כי אין להתעלם גם מעברו התעבורתי של הנאשם וכי אדם שלחובתו 34 הרשעות בעבירות תעבורה, מתוכן גם חציית רמזור באור אדום, אי ציות לתמרור עצור, נהיגה משמאל לקו הפרדה רצוף, עקיפה כשהדרך לא פנויה (אז נפסל רישיונו לשלושה חודשים), הינו נהג שסכנה טמונה בנהיגתו.

"התעלמות מהרשעות אלו, עלולה להעביר מסר שלילי הן לנאשם והן לציבור. יתרה מזאת, ניתן לראות כי אף בעבירות 'הטכניות' כדברי באי כוחו של הנאשם, הוא לא נרתע ושב ומבצע את אותן עבירות שוב ושוב ומפגין בזאת את זלזולו בחוק. ייתכן ולו הענישה בגין העבירות 'הטכניות' כביכול היתה חמורה יותר, היה הנאשם משנה את דרך נהיגתו ואולי התאונה היתה נמנעת", אמר השופט.

עדכון ראשון: 17:22

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully