וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באירן מוכנים לדבר על הכל חוץ מהגרעין

29.9.2009 / 16:29

"השיחות הן הזדמנות פז לארה"ב להתחלת שיתוף פעולה המבוסס על צדק", אמר היום יועץ התקשורת של נשיא אירן. באירן כבר הודיעו כי שיחות על תוכנית הגרעין הן מחוץ לתחום

תאגיד כאן

(באדיבות הערוץ הראשון)

יומיים אחרי ניסויי הטילים באירן, נשאר נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד בעמדתו כי סוגיית הגרעין איננה נתונה למשא ומתן. עלי אכבר סלאחי, ראש הסוכנות לאנרגיה אטומית של אירן אמר היום (שלישי) כי אירן לא תדון ב"זכויות" הגרעין שלה בפגישה הצפויה ליום חמישי הקרוב עם שש המעצמות. סלאחי הבהיר, כי גם בנושא מתקן העשרת האורניום החדש שנחשף בעיר קום לא יתקיים דיון. "האתר החדש הוא חלק מהזכויות שלנו ולכן אין צורך לדון בכך", אמר סלאחי והוסיף כי טהרן לא תוותר על תכנית הגרעין שלה "אפילו לשנייה".

עם זאת, אמר היום יועץ התקשורת של הנשיא אחמדינג'ד, עלי אכבר ג'אבנפקר, כי "השיחות הינן הזדמנות פז לארה"ב להתחלת שיתוף פעולה המבוסס על צדק עם אירן". ג'אבנפקר הוסיף, כי "השיחות הללו בין אירן למעצמות העולם יכולות לפתוח חלון חדש להבנות ושיתוף פעולה המבוסס על צדק ושלום בין הצדדים". ג'אבנפקר לא התייחס לנושא הגרעין בדבריו.

ניסוי הטילים - לא סיבה לסנקציות

במהלך יום הכיפורים ביצעה אירן ניסויים בטילים בליסטיים ארוכי טווח שיכולים להגיע גם לישראל. ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר לבכירים בממשל האמריקאי בתגובה לניסוי, כי "יש לפעול נגד אירן עכשיו". גורמים רשמיים אמריקאים הודיעו כי ממשלת ארה"ב תציב השבוע אולטימטום לאירן לפיו בתוך שלושה חודשים יהיה עליה לפתוח את כל מתקני הגרעין שלה לפיקוח בינלאומי. במסגרת הפיקוח, תתבקש אירן להעביר לידי הפקחים רישומים ומחשבים ולענות לשאלותיהם בנוגע לתכנית הגרעין שלה.

שתיים מתוך ששת המעצמות, רוסיה וסין, אינן מביעות תמיכה גדולה בסנקציות של המערב נגד אירן. מקור רוסי בכיר אמר היום כי אסור שניסוי הטילים שערכה אירן ישמש כעילה להגברת הסנקציות. בנוסף, אמר הבכיר הרוסי כי ההצעה האירנית לשש המעצמות בנוגע לתכנית הגרעין שלה תהיה "קרקע רחבה לדיאלוג". שר החוץ הסיני קרא לשש המעצמות הצפויות להיפגש עם אירן שלא ללחוץ על המדינה האיסלמית בנושא תכנית הגרעין שלה. "אנחנו מאמינים כי על הצדדים לפעול לפתרון הסכסוך ולא להיפך". בנוסף, נאמר כי סין "תומכת בשמירה על האמנה למניעת הפצת נשק גרעיני ובהגעה לפתרון הפרשה בדרך של משא ומתן".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully