וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי מרפאות הכללית: נחריף העיצומים

עומר רבין

29.9.2009 / 14:21

עובדי מרפאות הרפואה המשלימה (ש.ל.ה) הודיעו היום כי בכוונתם להחריף המאבק ולקיים מחר הפגנה מול משרדי הכללית במסגרתה יעניקו טיפולים לציבור בחינם. ההנהלה: "המרפאות פתוחות כרגיל"

נמשך סכסוך העבודה במרפאות הרפואה המשלימה של קופת חולים כללית (ש.ל.ה): עובדי "כללית רפואה משלימה" הכריזו כבר לפני קרוב לשבועיים (ב-16.9) על שביתה אשר לטענתם הקיפה 75% מהמטפלים ברשת והביאה לסגירתם של כמה סניפים מרכזיים בהרצליה, נתניה, עפולה, חדרה ועוד. כעת, משבחרה הנהלת החברה "להתעלם מדרישותיהם", לטענתם, הם מכריזים על החרפת הצעדים הארגוניים ברשת המרפאות.

עובדי הרפואה המשלימה צפויים להתאסף מחר בשעה 15:00 מול משרדי קופת החולים ברחוב ארלוזורוב ולמחות בצורה מקורית במיוחד: הם יציבו ברחבה שמול המשרדים מיטות טיפול ויציעו טיפולים בחינם לעוברים ושבים כדי "להבליט את הפער שבין עבודתם המקצועית והמסורה של העובדים לבין עמדת ההנהלה המונעת תנאים נאותים לעבודתם", כהגדרת הועד.

העובדים טוענים כי ההנהלה מסרבת להכיר בארגון "כוח לעובדים" כארגון יציג של כוח העובדים ולנהל עימו מו"מ לגבי תנאי ההעסקה של העובדים. "מאכזב לגלות כי דווקא במקום עבודה כשירותי הכללית- בעבר סמן ליחסי עבודה מאורגנים-מעלימים עין מכך שמאות עובדים לא יודעים מה יהיה שכרם בסוף החודש ולא מקבלים תנאים סוציאליים המגיעים להם עפ"י חוק", אמרה יו"ר ועד העובדים יעל קונש. בועד מתכוונים השבוע גם להרחיב את פעילויות ההסברה במטרה לרתום עובדים נוספים למאבקם.

בהנהלה, לעומת זאת, דוחים את טענות הועד מכל וכל ומציגים נתונים שונים לחלוטין: "כל 50 מרפאות הרפואה המשלימה ברחבי הארץ פתוחות ומקבלות מטופלים - למעלה מ-60% מהמטפלים אינם שובתים ועובדים בפועל בכל מרפאות הרשת", נכתב בהודעה. בהנהלה טוענים עוד כי אין ממש בטענות העובדים על תנאי העסקתם - וכי המאבק מתנהל על עצם היותו של ארגון "כוח לעובדים" ארגון יציג: בהנהלה טוענים כי בארגון חתומים פחות מ-10% מן העובדים בש.ל.ה ובכך אין הוא עומד בתנאי הבסיסי להיותו ארגון יציג על פי חוק, הקובע כי עליו לייצג לכל הפחות שליש מן העובדים.

בהנהלה האשימו את העובדים בשימוש בפרובוקציות אלימות להשגת מטרותיהם: "לצערנו, לא פעם, בוחרים קומץ מפעילי הארגון לנקוט באלימות פיזית ומילולית, איומים ופגיעה במטפלים ובמטופלים – אנו לא נאפשר אלימות מכל סוג שהוא במרפאות. חילוקי הדעות, ראוי שיישארו בין העובדים להנהלה, ומחוץ לחדרי הטיפולים. הזכות של מטופל לפרטיות מעוגנת בחוק וחשובה לא פחות מזכותם של עובדים להפגין ולשבות".

"המטפלים בש.ל.ה מקבלים שכר ותנאים סוציאליים עפ"י חוק ואף למעלה מכך ועל כן אין ממש בטענותיהם. אנו חוזרים ומבהירים כי דלתנו פתוחה להידברות עם העובדים ואנו קוראים להם להתעשת, לנהוג באחריות ולשוב להידברות", לשון התגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully