וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופית: נדחתה התביעה למעצר ברק בבריטניה

29.9.2009 / 20:45

בית המשפט בבריטניה שם קץ לאפשרות ששר הביטחון ייעצר במהלך ביקורו בבריטניה ודחה את בקשת המעצר. את הבקשה הגישו פלסטינים בלונדון, שטענו כי ברק ביצע פשעי מלחמה

תאגיד כאן

(באדיבות הערוץ הראשון)

בית המשפט בבריטניה דן הערב (שלישי) בתביעת המעצר נגד שר הביטחון אהוד ברק והחליט לדחות את התביעה. הדחייה הגיעה בעקבות פנייה של משרד החוץ הבריטי שטען שברק הוא אורח מפלגת הלייבור ונהנה מחסינות דיפלומטית.

מוקדם יותר התייחס משרד החוץ לבקשה למעצר נגד ברק. דובר משרד החוץ יוסי לוי מסר לוואלה! חדשות, כי "אנשי המשרד מצויים בשעות אלה בפעילות מואצת מול הרשויות בבריטניה על מנת להביא את הפרשה לידי סיום מהיר ונאות". ברק, המבקר בבריטניה, הגיע כדי ליטול חלק בוועידת מפלגת הלייבור, בה הוא אמור לשאת דברים בהמשך היום, ולהיפגש עם ראש הממשלה גורדון בראון.

קבוצת פלסטינים הגישה היום עתירה בלונדון נגד ברק, ודורשת להוציא נגדו צו מעצר באשמת פשעי מלחמה, על חלקו במבצע עופרת יצוקה ברצועת עזה. העתירה הוגשה בעקבות פרסום דו"ח גולדסטון שקבע כי ישראל ביצעה פשעי מלחמה ברצועת עזה.

הפלסטינים טוענים כי יש להוציא צו מעצר בינלאומי נגד ברק, תחת העיקרון של השיפוט הבינלאומי, כפי שנקבע על ידי בית הדין הבינלאומי בהאג בשנת 2001. הפלסטינים מיוצגים על ידי עוה"ד אירווין תנבי נתאז. יש לציין כי לפי החוק הבריטי ברק זכאי לחסינות מפני הליכים משפטיים מתוקף היותו שר בממשלת ישראל.

בתוך כך, חוקר זכויות האדם ריצ'רד גולדסטון, שחיבר את הדו"ח בו נקבע כי ישראל ביצעה פשעי מלחמה במהלך מבצע עופרת יצוקה ברצועת עזה,אמר היום כי "חוסר לקיחת האחריות על ביצוע פשעים במזרח התיכון הגיע לנקודת משבר ופוגע בתקוות להגיע לשלום באיזור".

"תרבות ההסתרה באיזור נמשכת זמן רב", אמר גולדסטון בנאום בפני מועצת זכויות האדם של האו"ם בז'נבה. "חוסר הצדק פוגע בכל סיכוי להגיע לתהליך שלום צודק ויוצר אווירה המעודדת אלימות". גולדסטון הוסיף כי הוא מודע לביקורת הרבה שנמתחה על הדו"ח, אך הדגיש כי הוא אינו מונע ממניעים פוליטיים.

עדכון ראשון: 18:02

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully