וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסא כשר לא יהיה מליץ היושר של צ'יקו תמיר

יהושע בריינר

29.9.2009 / 13:45

עורכי הדין של תא"ל תמיר ביקשו להביא בפני בית הדין לערעורים מסמך שחיבר פרופ' אסא כשר, מחבר הקוד האתי של צה"ל, לפיו תמיר לא שיקר. בית הדין דחה את הבקשה על הסף

בית הדין הצבאי לערעורים דחה היום (שלישי) את בקשת סנגוריו של תא"ל משה (צ'יקו) תמיר להציג מחר בדיון בערעורו של תמיר, מסמך שחיבר פרופ' אסא כשר לפיו לא היה מקום להוריד את תא"ל תמיר בדרגה וכי לא פגע בערך האמת.

במסמך, אותו ביקשו הסנגורים לעלות בדיון שייערך מחר בפני בית הדין לערעורים בקריה, מנתח מחבר הקוד האתי של צה"ל את מעשיו של תמיר בפרשת הטרקטורון וקובע כי תמיר לא שיקר וכי אין מקום להורידו בדרגה.

פרקליטיו של תמיר, עו"ד משה ישראל, משה שמיר ואל"מ אודי בן אליעזר אמרו כי הם מכבדים את ההחלטה. במצב הנוכחי, ייאלץ תמיר להציג בדיון שייערך בהרכב מורחב של חמישה שופטים, את טענות הערעור המקוריות שלו ללא התמיכה של דברי כשר, ויאמר כי לא שיקר.

בערעור שהוגש לפני כחודשיים, טען תמיר כי "לא שיקרתי, ולא ניסיתי להתחמק פשוט התעכבתי בהגשת הדו"ח", עוד נכתב כי "בית הדין הנכבד עשה שגיאה חמורה.. העונש הוא לא מידתי ביחס לחומרת המקרה על פי העובדות המוסכמות... בית הדין התעלם מתקדימים של בתי דין צבאיים במקרים חמורים מזה של צ'יקו, שנמנעו מהורדה בדרגה. ..העונש על תמיר גורם לו עוול שמצדיק את התערבות ארכאות הערעור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully