וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האופוזיציה נלחמת בקיצוץ: "תניח לחינוך"

פנחס וולף ועומר רבין

29.9.2009 / 13:38

סיעות האופוזיציה לא מבזבזות זמן והכריזו מלחמה על כוונתו של נתניהו לאשר קיצוץ רוחבי נוסף של 2% במשרדי הממשלה. קדימה: "בטל את המשרדים לענייני כלום - ועזוב את חינוך ילדי ישראל"

רק מספר שעות בודדות עברו מאז נודע על כוונתם של ראש הממשלה נתניהו ושר האוצר שטייניץ להחיל קיצוץ רוחבי נרחב של 2% בכל משרדי הממשלה - וכבר האופוזיציה מכריזה מלחמה כנגד הגזירה: "נתניהו יורק בפרצופו של האזרח הפשוט ומעדיף לפגוע בחינוך תלמידי ישראל וברווחת תושביה ולא בתקציבים המושחתים של המשרדים והשרים לענייני כלום" נכתב בתגובת סיעת "קדימה" לצעד הצפוי.

"על מזבח הישרדותו של נתניהו, עושה היום הממשלה המנופחת והבזבזנית ביותר בתולדות ישראל צעד נוסף לשחיקת מעמד הביניים ורמיסת השכבות החלשות. תקופה קצרה לאחר שנדמו 'חגיגות' העברת התקציב הדו-שנתי, נתניהו נתקף פניקה אופיינית והחל לפרום אותו תוך העדפת סדר עדיפויות פוליטי, ציני שכל תכליתו פגיעה בציבור הכללי ושמירה על הישרדותו הפוליטית" - הוסיפו בהודעת המפלגה.

אל קדימה הלוחמנית הצטרפו גם חברים בסיעות אחרות בבית שתמהו על החלטת ראש הממשלה: "אסור לממשלה לקצץ בתקציב משרד החינוך. הממשלה הנוכחית חייבת להמשיך את המדיניות של הממשלה הקודמת לפיה תקציב המשרד לא נכלל בקיצוצים רוחביים. ביבי, שהבטיח לאורך כל מערכת הבחירות להשקיע במערכת החינוך מתגלה שוב כמי שאינו עומד בהבטחותיו", הגיבה היום לדברים שרת החינוך לשעבר, ח"כ יולי תמיר (עבודה).

יו"ר סיעת מרצ, חיים אורון (ג'ומס) הצטרף גם הוא למגנים וכינה את הטענות לפיהן הכספים המקוצצים יושקעו בתקציב הביטחון "בלוף": "חודשים בודדים לאחר ששר האוצר התפאר בהישג הגדול של העברת תקציב לשנתיים בוחרת הממשלה הגדולה וחסרת היכולות לקבוע סדרי עדיפויות במפלט הקל והגרוע ביותר של קיצוץ רוחבי", לדבריו.

נתניהו ושטייניץ עשויים להיות מודאגים גם מהעובדה שיש להם אופוזיציה לצעד מתוך הממשלה עצמה. במשרד לקליטת העלייה למשל מיהרו להוציא הבוקר הודעה לתקשורת דקות ספורות אחרי היוודע כוונת הקיצוץ ולגנות את המהלך: "לא יתכן מצב שבשנה בה יש גידול בעלייה, יקוצץ תקציב המשרד אשר נמצא בתת תקצוב מלכתחילה - קליטת העלייה מחזקת את המשק, מכניסה לקופת המדינה מיליארדי שקלים מדי שנה ומייצבת את הבטחון.
הממשלה חייבת להצמד לקווי היסוד שקבע ראש הממשלה בתחילת כהונתה ובהם הוכרז על עדיפות עליונה בעידוד העלייה וקליטתה, והחזרת התושבים הישראלים החיים בחו"ל הביתה", נכתב.

ח"כ מירי רגב מן הליכוד גם היא לא חסכה ביקורת מראש מפלגתה ואמרה: "לפני חודשיים אושר תקציב המדינה התקף לשנתיים - קיצוץ רוחבי שכזה מעיד על כשל תכנוני. האיומים הביטחוניים אינם חדשים, לא יתכן שינוי תקציב המדינה בכל חודשיים. הביטחון מטבעו צורך תקציב רב, והחינוך שוב ושוב נפגע ונרמס בהעדר תכנון תקציב בר-קיימא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully