וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביה"ס רחוק? בתל שבע השביתו הלימודים

רמי שני

29.9.2009 / 15:00

ועד ההורים ביישוב הבדואי משבית היום את הלימודים במחאה על הצפיפות בכיתות ועל המיקום המרוחק של בית הספר. משרד החינוך: "על ההורים לשלוח ילדיהם ללימודים בהתאם לחוק"

יח"צ - חד פעמי

(צילום: יוסי בדלוב, עריכת וידאו: ענת ברק)

ועד ההורים בייושב הבדואי תל שבע השבית היום (שלישי) את מערכת החינוך, במחאה על מה שהם מגדירים "תנאים בלתי אפשריים לקיום מערכת חינוך" בשניים מבתי הספר ביישוב. ההורים והתלמידים גם יצאו היום להפגין במחאה על המצב מול משרד החינוך בקריית הממשלה בבאר שבע.

לטענת ההורים, חטיבת הביניים שהיתה במרכז הישוב הועתקה למקום מרוחק, מה שמחייב את התלמידים ללכת מרחק רב עד שהם מגיעים לבית הספר. "החטיבה הייתה במרכז העיר. הביאו אליה כיתות חדשות, ולכאורה בנו בית ספר חדש", סיפר חאלד אל אעסם, יושב ראש ועד ההורים בתל שבע. "סגרו את בית הספר הקודם למרות שהוא היה במקום מצוין לכולם. קמנו בבוקר של היום הראשון ללימודים וגילינו שיש בית ספר חדש, בקצה הישוב, לשם צריך לשלוח את הילדים. אפילו הודעה על כך לא קיבלנו".

עוד סיפר אל אעסם כי בבית הספר היסודי ביישוב, "אל סראלה", שוררת צפיפות שאינה מאפשרת לתלמידים ללמוד בצורה סבירה. "פתחו בתי ספר חדשים, במקום להרחיב את הקיימים", טען. "הביאו לשם שני קרוואנים ובזה כאילו פתרו את הבעיה, אבל היא נמשכת ותהיה גם בשנה הבאה אם לא יהיה פתרון מיידי למצב".

ראש המועצה, מוסה אבו עסא, דחה את טענות ההורים והודיע על כוונתו לפעול נגדם. בין היתר אמר, כי יגיש תלונה במשטרה על כך שהשתמשו ברמקולים של המסגדים כדי להודיע על ההשבתה. בתגובה לטענות ההורים, אמר אבו עסא שחטיבת הביניים נמצאת רק 900 מטר מביתו של התלמיד שגר בנקודה המרוחקת ביותר ממנה, ועל פי החוק, אפשר שהתלמידים ילכו עד 2.5 קילומטר לבית הספר. בעניין בית הספר היסודי אל סראלה אמר אבו עסא כי מהיום בו נבחר לתפקיד הוא פתח שני מוסדות חינוך חדשים, אבל ההורים מעדיפים לשלוח את הילדים לבתי הספר הישנים. "הילדים עוברים בדרך לשם, ליד בתי הספר החדשים. ההורים צריכים לשלוח את הילדים לבתי ספר חדשים. במקום זה הם מעדיפים לצופף אותם בכיתות", אמר.

ממשרד החינוך נמסר, כי הסמכות החוקית לרישום תלמידים ושיבוצם במוסדות חינוך נתונה בידי הרשות המקומית, אשר קובעת את אזור הרישום של כל תלמיד. ביישוב תל שבע נוצר בשנים האחרונות עומס בבתי הספר היסודיים וכתוצאה מכך נפתח השנה בית ספר יסודי חדש, שנועד לצמצם את האכלוס הגבוה בכיתות הלימוד ולהיטיב עם התלמידים. כפועל יוצא ביצעה הרשות שינויים במערך שיבוץ התלמידים, אותם ההורים מסרבים לקבל. יצוין, כי לכל התלמידים מענה חינוכי במוסדות החינוך בישוב. כמו כן, ביצעה הרשות, בשיתוף משרד החינוך, מספר מהלכים כדי לתת מענים לדרישות ההורים, אולם ההורים בוחרים להמשיך ולהשבית הלימודים מסיבה שאינה ברורה. במשרד קראו להורים לשלוח את הילדים לבית הספר בהתאם לחוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully