וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום ללא זיהום

אייל דץ

29.9.2009 / 13:01

כצפוי, זיהום האוויר ביום כיפור ירד משמעותית, בעיקר בתל אביב ובירושלים. זיהום כתוצאה מתחבורה הוא גורם עיקרי להתחממות גלובלית ושינויי אקלים

למה לא פעמיים בשנה? על פי נתוני המשרד להגנת הסביבה, ביום הכיפורים נרשמו בכל תחנות הניטור של המשרד נתונים על איכות אוויר טובה מאוד. מהנתונים עולה כי עם כניסת החג ירדו באופן דרסטי ריכוזי תחמוצות החנקן המהוות סמן לזיהום אוויר מכלי רכב בתחנות התחבורה המרכזיות בגוש דן ובירושלים. ריכוזי תחמוצות החנקן ביום הכיפורים בגוש דן עמדו על ערכים שבין 1 – 8 חלקים לבליון, לעומת בוקרו של ערב החג, בו הגיעו הריכוזים עד ל- 125 חלקים לבליון. במרכז ירושלים צנחו הריכוזים מ- 283 חלקים לבליון בשעה 12:30 בערב יום הכיפורים ל- 2 – 16 חלקים לבליון במהלך החג. יש לציין כי גם ביתר רחבי הארץ נמדדו ריכוזים נמוכים מאוד של מזהמי אויר.

ד"ר לבנה ביז'ונר, המנהלת המדעית של מנ"א (מרכז ניטור אויר) שבמשרד להגנת הסביבה אמרה כי "התופעה הזו של יום הכיפורים ייחודית רק בישראל ומודגשת בעיקר בגוש דן ובירושלים, אזורים המושפעים מזיהום אוויר מכלי רכב". לדבריה, "השיפור הרב באיכות האוויר ביום הכיפורים מדגים יפה את ההשפעה של התחבורה כמקור העיקרי לזיהום האוויר בערים הגדולות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully