וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם בקרוב יפותח חיסון למחלת האלצהיימר?

נעמה טלמור

29.9.2009 / 12:31

מחקר ישראלי שניסה חיסון חדשני לטיפול במחלת האלצהיימר על עכברים, הקטין את רמת הצטברות החלבון האחראי למחלה

גישה חדשנית לטיפול במחלת האלצהיימר עשויה להוביל לפיתוח חיסון לטיפול במחלה. ממחקר חדש, שנערך באוניברסיטת בן גוריון, עולה כי ניתן לעקוב אחרי תגובה חיסונית ספציפית לחלבון הגורם למחלה. החיסון עשוי להקטין את רמת הצטברות חלבון האמילואיד במוח, את הנזק העצבי ודלקות הקשורות למחלה.

המחקר נערך על ידי ד"ר אלון מונסונגו מהמחלקה לאימונולוגיה ומיקרוביולוגיה בפקולטה למדעי הבריאות באוניברסיטת בן-גוריון שבנגב. המחקר הציג גישה המשלבת מחקר בבני אדם ושימוש בעכברים. "בתחילה אפיינו את הגנים בבני אדם ולאחר מכן ערכנו מחקר דומה בעכברים המשמשים כמודל למחלה של טרשת נפוצה", הסביר דר' מונסונגו. "בשלב הבא, יצרנו מודל עכברי למחלת האלצהיימר, הכולל גן ספציפי של מערכת החיסון האנושית".

לדברי ד"ר מונסונגו, "ניתן לראות כי במשך תהליך ההזדקנות משקעים של החלבון (A-beta) מצטברים באזורים במוח האחראים על תפקודים קוגניטיביים ומגרים תגובה דלקתית מקומית. גירוי תגובה חיסונית לחלבון ספציפי זה במודל העכברי, גרם להקטנה ניכרת של התגובה הדלקתית. מעבר לכך, מאפייני התגובה החיסונית שהתקבלו בעכברים דומים לאלו שפותחו בבני האדם".

ד"ר מונסונגו הוסיף, כי מחקר זה מהווה בסיס לפיתוח חיסון למחלת האלצהיימר. "כעת, לאחר שהוכחנו שאנחנו יכולים לצפות את התגובה החיסונית הספציפית עבור מספר גנים שכיחים באוכלוסיה, מחקר נוסף נדרש על-מנת להבטיח בטיחות ויעילות של החיסון במודל העכבר האנושי שלנו למחלת האלצהיימר."

"ניתן לומר באופן מתקבל על הדעת, כי אנשים בעלי הגן הזה יכולים לקבל את החיסון הספציפי, אשר יקנה למערכת החיסון שלהם יכולת טובה יותר להילחם במחלה", סיכם ד"ר מונסונגו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully