וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: מתנחלים כרתו עצי זית של פלסטיני

יהושע בריינר

29.9.2009 / 8:44

פלסטיני תושב בורין טוען כי במוצאי השבת האחרונה כרתו מתנחלים מיצהר עצי זית בחלקתו. דובר ההתנחלות דוחה את הטענות ומאשים את ארגוני השמאל בעידוד הפלסטינים להתלונן

פלסטיני תושב הכפר בורין, מדרום לשכם, הגיש אתמול (שני) תלונה במנהל האזרחי בטענה כי מתנחלים מיצהר כרתו 97 עצי זית השייכים לו. לדבריו, כריתת העצים נעשתה במוצאי שבת, וזאת לקראת עונת המסיק שתחל בשבוע הבא בגדה המערבית. בעקבות התלונה, הגיעו אנשי המנהל לשטח החקלאי ופתחו בחקירה לאיתור הכורתים. ביצהר לעומת זאת דוחים את הטענות המושמעות נגדם.

"מדובר במחזה קבוע של תלונות ועלילות בעונת המסית, וזו איננה שגיאת כתיב. בעידוד ארגוני שמאל קיצוני, אנרכיסטים וגורמים אירופיים, מאשימים הערבים מדי סתיו את שכניהם היהודים בפגיעות חקלאיות", אמר יגאל אמיתי, דובר יצהר. "הפלסטינים שוכחים להזכיר שמי שפותח באלימות ומעודד אותה כל העת, עלול להיות קורבן לאלימות שהוא עצמו יוזם".

מדי שנה לקראת עונת המסיק, האורכת מספר שבועות בתקופת חג הסוכות, מתלהטות הרוחות בין המתנחלים לפלסטינים על רקע מאבקי שליטה בקרקעות. גם השנה צפויים צה"ל והמנהל האזרחי להעלות את הכוננות לקראת אפשרות של חיכוך בין הצדדים. במקרים מסוימים צפוי צה"ל לאבטח את המסיק הפלסטיני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully