וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכלב שלכם פתאום צולע ולא ברור למה?

ד"ר איל נחמיאס

29.9.2009 / 8:53

הכלב שלכם פתאום צולע ולא ברור למה? החתולה מתמלאת קשקשים? הווטרינר ד"ר איל נחמיאס פה כדי לענות לשאלות שלכם

אחותי טסה לחו"ל והשאירה לי את הטיפול בחתולה שלה. מסיבה לא ברורה הופיעו קשקשים בשיערות החתולה. מה הסיבה לכך? האם זה יכול להיות מדיכאון? איך ניתן לטפל בכך?

יתכן ומדובר בסטרס על רקע השנוי בסביבה אך יתכן גם והמזון שלה לא טרי ולא מתאים. נסי לעבור למזון יבש איכותי טרי. במזון איכותי לחתולים המכיל 40% חלבון לפחות יש יתרון לחתול הסובל מקשקשים ונשירת שיער.

יש לי כלב מעורב, בן 13. בשנה האחרונה הופיעו לו באזור פי הטבעת 2 פצעים גדולים, אותם הוא מלקק רבות. השבוע הוא היה אצל וטרינר, שציין שככל הנראה מדובר בסרטן. הוא נתן לו אנטיביוטיקה ומשחה ע"מ להקל על הגירוד ולבחון את ירידת הפצעים. אשמח לשמוע חוות דעת נוספת

קשה לי לתת "חוות דעת" לגבי ממצאים כאלו. לפני שניתן להמליץ על טיפול כזה או אחר יש הרבה שאלות שצריך לשאול:

האם נלקחו ביופסיות או לפחות שאיבות מחט עדינות לבדיקת אופי התאים של המסות ולאבחון סוג הגידול ? אולי בכלל מדובר בפיסטולה אנאלית שהיא דלקת כרונית שלא טופלה בשקים האנליים? האם נעשו בדיקות נוספות כמו אולטרא סאונד או צילומי רנטגן של הבטן והחזה לבירור אפשרות של גידולים נוספים או גרורות? בדיקות דם כלליות ? תרבית חיידקים ובדיקת רגישות של ההפרשות מהמסות או הפצעים? האם קיימות בעיות אחרות שעלולות להיות קשורות כמו בעיות פרוסטטה , בעיות של מעי גס מורחב וקשיי ריקון , דלקות בשקים אנליים , הרניות ועוד?

יש לי כלבת בולדוג צרפתי בת 2.5. לפני חצי שנה התחילה לצלוע ברגל שמאל אחורית, בצילום שעשה הוטרינר לא ניראו שום ממצאים, אך היא עדיין צולעת ועכשיו שתי הרגליים האחוריות מוגבלות בתנועה בייחוד בקפיצה. מצב רוחה טוב. מה יכולה להיות הבעיה?

צליעה עלולה לנבוע ממקורות שונים ויש לאבחנה בעיקר על פי בדיקת צליעה בהליכה ובמישוש על ידי רופא וטרינר המתמחה בתחום אורתופדי .לעיתים נדרשת הרדמה לביצוע אפקטיבי של מישוש טוב , לפני הרדמה רצוי לערוך גם בדיקה עצבית מקיפה לבירור אפשרות של בעיית עמוד שידרה או לחץ על עצבים שונים. אין ספק כי לצליעה יש סיבה היא רק לא אובחנה ככל הנראה עדיין. צילומים עשויים להיות חלק משלים לבדיקה לאחר מציאת מוקד הבעיה. במקרים נדירים יותר יש אפשרות לבעיה הורמונאלית או בעית חוסר איזון במלחים מסוימים בדם אותה ניתן לברר על ידי בדיקת דם מקיפה ובדיקת בלוטת התריס.

יש לי שני כלבים. לאחד מהם יש בעיות בעיכול והוא מקבל מזון רפואי מיוחד בהמלצת הווטרינר (בינתיים רק לחודש). הבעיה היא שהכלב הבריא גונב לו מהאוכל (לעיתים רחוקות). יש סיבה לדאגה?

לרוב המזונות הרפואיים אין מגבלה במתן לכלב בריא אלא אם יש לכלב השני בעיה אחרת אשר עלולה להחמיר כתוצאה ממתן המזון הזה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully