וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוצאות הבחירות בגרמניה טובות לישראל?

28.9.2009 / 23:19

בישראל מעריכים שכן. הקנצלרית מרקל שניצחה בבחירות, כבר הוכיחה עצמה בעבר כידידת ישראל. אך מה לגבי שר החוץ המיועד? הציר המדיני בגרמניה עד לא מכבר, אילן מור, עושה סדר

מאז פורסמו הבוקר (שני) הידיעות על ניצחונה בבחירות של קנצלרית גרמניה המכהנת, אנגלה מרקל, בוחנים בישראל אילו שינויים , אם בכלל, יורגשו ביחסי שתי המדינות. הציר המדיני בגרמניה עד לא מכבר, אילן מור, אמר בשיחה עם וואלה! חדשות כי לא צפויים שינויים דרמטיים ביחסי שתי המדינות.

"המרוויחים הגדולים בבחירות הם המפלגה הליברלית וראשה, גידו וסטרוולה. ההערכה היא שהוא ימונה לתפקיד סגן הקנצלר ושר החוץ. במידה שוסטרוולה אכן יכהן כשר החוץ, הוא יכניס דגשים חדשים אבל לא שינויים דרמטיים", אמר מור.

מי שבכל זאת עלול להפסיד מתוצאות הבחירות, ובייחוד ממינוי אפשרי של וסטרוולה, הוא שר החוץ אביגדור ליברמן. לדברי מור, המפלגה הליברלית שהוא עומד בראשה התנגדה להחרפת הסנקציות על אירן ודיברה בחריפות נגד ההתנחלויות. עם זאת, וסטרוולה ידוע כתומך בהתקרבות ביחסי אירופה וארה"ב, וכמי שמחויב לקשר עם ישראל. הוא אף הכיר בכך שיחסי גרמניה וישראל הם יחסים יחודיים.

"מה שחשוב זה המעשים", מסביר מור. "אני מניח שהוא יבקר בישראל אחרי פולין, צרפת וארצות הברית. אם אכן כך יהיה, זהו איתות חיובי לישראל. צריך לראות כיצד הוא יתנהל בנושא אירן. עד כה המפלגה הליברלית התנגדה להחרפת הסנקציות על אירן, אבל אולי ינחה אותו העיקרון שהנחה את ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון: 'דברים שרואים מכאן לא רואים משם'".

"בנוסף, יש לזכור שמרקל היא הקנצלרית, והיא ידועה ביחסה החיובי ביותר לישראל", אומר מור. לאור האמור, ההערכה הרווחת היא שעמדת גרמניה כלפי ההתנחלויות והבנייה בהן תישאר כנראה על כנה – התנגדות נחרצת, אך ללא לחצים פוליטיים כבדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully