וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"טילי הניסוי של אירן אינם חדישים כלל"

29.9.2009 / 7:27

גורמי ביטחון ישראלים התייחסו לניסוי שביצעה טהרן והדגישו כי אירן כבר ביצעה בעבר ניסויים בשיגור טילים דומים. "המהלך המתגרה של אירן, מעיד על חששה מהצעדים שעשויים להינקט נגדה"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: עידן גוראל)

גורמי ביטחון ישראלים שהתייחסו לניסוי הטילים שביצעה אירן בתחילת השבוע, אומרים כי הטילים ששוגרו בתרגיל הצבאי אינם טילים חדשים וכי טהרן עשתה בעבר ניסויים בשיגור טילים כאלה. כך דווח בקול ישראל. הגורמים הוסיפו כי "המהלך המתגרה של אירן מעיד בין השאר על חששה מצעדים שעשויים להינקט נגדה בעקבות חשיפת המתקן להעשרת אורניום בקום". במערכת הביטחון מביעים תקווה כי ההתפתחויות האחרונות יובילו להגברת העיצומים הכלכליים על אירן במידה ניכרת.

שר ההגנה האירני, אחמד והידי, התייחס אמש בביטול לביקורת העולמית על ניסוי הטילים שערכה ארצו, ואף איים שאם ישראל תעז לתקוף את אירן, "תהיה זו נשימתה האחרונה". "דיבוריו של המשטר הציוני נובעים מפחדיו", אמר והידי, "אם הדיבורים יתממשו למעשים, מה שאנו כמובן לא צופים, הם יהיו נשימתו האחרונה של המשטר הציוני".

דובר הבית הלבן, רוברט גיבס, אמר אמש כי ניסוי הטילים שערכה אירן הוא "פרובוקטיבי". לדבריו, "אף שאלו תרגילים צבאיים מתוכננים מראש, הייתי משייך אותם להתנהלות הפרובוקטיבית של אירן על במת העולם זה מספר שנים". גיבס אף קרא לאירנים לספק מיד גישה ישירה למתקן ההעשרה הגרעיני שנחשף במדינה בשבוע שעבר.

גם שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, התייחס אמש לניסוי הטילים האירני והביע דאגה מהתנהלות הרפובליקה האסלאמית. "ודאי שזה מדאיג שטילים משוגרים על רקע מצב לא פתור הנוגע לתכניתה הגרעינית של אירן", אמר לברוב, " אני משוכנע שדרוש ריסון בנושא".

גם הממונה על מדיניות החוץ באיחוד האירופי, חאוויר סולנה, הביע ביקורת על ניסוי הטילים האירני, שלדבריו יגביר את המתח סביב סוגיית הגרעין של אירן. "כל מה שנעשה בתחום הזה מדאיג", אמר סולנה בשולי פגישה עם שרי החוץ של מדינות האיחוד האירופי בשוודיה.

במהלך בתרגיל עצמו, ערכה אירן שיגור של טילי שיהאב 3, שלפי גורמים אירנים מסוגל להגיע ליעדים בטווח של 2,000 ק"מ, ובאופן פוטנציאלי לאיים על ישראל ועל בסיסי צבא אמריקאי במפרץ הפרסי. אתמול ביצעה אירן שיגור של טילי שיהאב 1 ושיהאב 2 כחלק מתמרונים שעורך צבאה. בכיר בכוחות הבטחון של אירן אף כינה את ישראל "נמר של נייר" ואמר שאין ביכולתה לממש את איומיה ולתקוף את המדינה.

עדכון ראשון: 22:06

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully