וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרקליטו של גולדרינג: "רשלנות של שב"ס"

איילה חננאל וגלעד גרוסמן

29.9.2009 / 7:05

האב שנאשם ברצח בתו נעה בת השלוש שם אתמול קץ לחייו בכלא. גולדרינג טיפס על גדר וקפץ מגובה של שלושה מטרים. עורך דינו: "האנשים שהיו צריכים לשמור עליו לא שמרו כראוי"

אסור להשתמש

(צילום: נועם כהן, ארכיון. עריכה: עידן גוראל. קריינות: אילן שניג)

אסף גולדרינג, שהואשם ברצח בתו נעה בת השלוש, שם אתמול (שני) קץ לחייו בחצר הטיולים של כלא "הדרים". גולדרינג, שהוצא מתא מעצרו לטיול בחצר, טיפס באמצעות דלת, נעזר בגדר חצר הטיולים וקפץ מגובה של שלושה מטרים אל רצפת הבטון. כתוצאה מהקפיצה נפגע קשה בראשו. צוות מגן דוד אדום שהגיע לבית הכלא קבע את מותו.

משירות בתי הסוהר נמסר כי סוהר ששהה במרחק של כ-10 מטרים בלבד ממנו וסרק את חצר האגף טיפל בו. בשב"ס מינו קצין לחקור את נסיבות ההתאבדות. הטיפול במקרה הועבר למשטרת ישראל. גולדרינג שהה תחת הפרדה והשגחה מהחשש שיתאבד ונבדק באופן קבוע על ידי צוות הסוהרים וגורמים מקצועיים.

פרקליטו של אסף גולדרינג, עורך הדין גדי זילברשלג, אמר כי התאבדותו מוכיחה שהוא היה "אדם בעל מצפון, שלא יכול היה לשאת את המעשה הנורא שביצע". הוא הוסיף שעל פי המידע שבידיו, ההתאבדות היא תוצאה של רשלנות חמורה מצד השב"ס. האנשים שהיו צריכים לשמור עליו לא שמרו כראוי. לדבריו, מחומר החקירה עולה שגולדרינג היה תחת השפעת כדורים בעת שרצח את ביתו ולא ידע מה הוא עושה.

גורמים בשב"ס הדגישו בעקבות התאבדותו של אסף גולדרינג, שמדובר בפעם הראשונה למיטב ידיעתם שאסיר מתאבד בצורה שכזו, כלומר בקפיצה מגובה. לטענתם, "זהו אירוע שבשב"ס לא יודעים כיצד להיערך אליו וזה מוכיח שוב כי מי שנחוש להתאבד, יהיה קשה מאוד למנוע זאת ממנו. גולדרינג היה מופרד גם משום שאסירים אחרים התנכלו לו. הוא היה מקבל שעה אחת ביום של טיול בחצר הכלא שמותקנת בה מצלמת פיקוח וסוהר ששוהה בה באותה עת".

עוד אמרו כי תהליך הקפיצה וההתאבדות של גולדרינג לא ארך יותר מ-15 שניות ולכן גם הסוהר שנכח במקום לא יכול היה למנוע את ההתאבדות. עוד טענו הגורמים, כי "במהלך השנה התאבדו 13 אסירים לעומת 750 ניסיונות התאבדות שאותם הסוהרים הצליחו למנוע".

טרם ברור מדוע גולדרינג, אסיר בעל עבר של ניסיונות התאבדות, טייל בחצר הכלא ללא השגחה צמודה. החשש לכך שישים קץ לחייו אף היה ידוע למשטרה. כך למשל, במהלך דיון בהארכת מעצרו של גולדרינג בחודש שעבר אמר נציג המשטרה כי "החשוד מסוכן לעצמו ולאחרים. הפסיכיאטר אף הדגיש את האפשרות כי יפגע בעצמו. במהלך מעצרו הוא תקף שוטרים וצעק 'אני אפגע בשוטר' על מנת שחברו ירה בו".

"בעקבות כך גולדרינג עבר למשמורת בשב"ס תחת פיקוח מקפיד שלא יפגע מעצמו וגם חוותה דעת מציינת זאת. הפסיכיאטר ביקש שגולדרינג יהיה אזוק וזאת על מנת למנוע את האפשרות שיפגע בעצמו".

"חנק את נעה למוות"

מכתב האישום שהוגש נגד גולדרינג לפני כחודשיים עולה, כי הנאשם נטל ניילון נצמד, ניגש אל נעה אשר ישנה אותה עת במיטתו, הידק אותו לפניה תוך שהוא חוסם את כל דרכי נשימתה, עד אשר נשמה את נשימתה האחרונה.

עוד נכתב, כי גולדרינג וידא שליבה של נעה חדל לפעום ורק אז הסיר את הניילון מפניה, פשט את בגדיה אשר התלכלכו והלבישה בבגדים נקיים. לאחר מכן ניסה גולדרינג לשים קץ לחייו באמצעות נטילת כדורים.

כתב האישום גולל את מסכת האירועים הטרגית שהביאה לרצח. על פי כתב האישום, אסף וליזה התחתנו בשנת 2005. בשנת 2006 נולדה בתם נעה. בשנת 2008 עלו הנישואים על שרטון וליזה החליטה לעזוב את הבית ולעבור לגור בירושלים. בעקבות כך עבר גולדרינג לירושלים להתגורר עם ליזה ונעה זאת בניסיון לשקם את הנישואים.

ביוני 2009 עלו שוב הנישואים על שרטון וגולדרינג חזר להתגורר בבצרה. בשלב זה הבין גולדרינג כי ליזה מתכוונת להתגרש ממנו וחשד שהיא מסיתה את נעה נגדו. ב-24 ביולי, בהתאם לסיכום בין גולדרינג לליזה, לקח גולדרינג את נעה מירושלים לבצרה. יום למחרת, סמוך לשעה 2:00 , גמלה בליבו של הנאשם ההחלטה לגרום למותה של נועה, וזאת על מנת לפגוע בליזה.

חוות דעת פסיכיאטרית שניתנה בתחילת אוגוסט קבעה כי גולדרינג כשיר לעמוד לדין. עו"ד גדי זילברשלג, סנגורו של גולדרינג אמר אז כי "בחוות הדעת אמנם נקבע כי מרשי כשיר לעמוד לדין, אך אני משוכנע כי מרשי לא היה בדעה צלולה בעת ביצוע המעשה וכי כך יוכח בבית המשפט. על פי הבנתי אסף לא התכוון לבצע מעשה נורא שכזה. הוא הביע צער וחרטה".

עו"ד קרן וקסלר מפרקליטות מחוז מרכז אמרה כי "מדובר בכתב אישום חמור ביותר המייחס לנאשם עבירת רצח. הדברים יתבררו במהלך המשפט. יש לנו ראיות לכך שהרצח בוצע בכוונה תחילה".

עדכון ראשון: 19:01

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully